رویکرد امتحانی جدید برای خلاقیت دنیای واقعی و مهارت‌های حل مسئله در ریاضیات

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 35

تعداد کلمات : 11400

مجله : trends higher education

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
29 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2332 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رویکرد امتحانی جدید برای خلاقیت دنیای واقعی و مهارت‌های حل مسئله در ریاضیات

چکیده

 این مقاله یک روش امتحانی جدید و ابتکاری را ارائه می‌کند که برای پرورش خلاقیت، حل مسئله و همکاری در آموزش ریاضی طراحی شده است. شیوه‌های ارزیابی سنتی اغلب بر حفظ کردن مطالب متمرکز می‌شوند و دانش‌آموزان را درگیر اکتشاف مفاهیم ریاضی و ارتباط محتوا با مسائل دنیای واقعی نمی‌کنند. در مقابل، رویکرد امتحانی پیشنهادی دانش‌آموزان را ملزم می‌کند تا تکالیف ریاضی خود را بر اساس علایق و تجربیات شخصی خود اختراع و حل کنند. دانش آموزان با درگیر شدن فعالانه با مفاهیم و روابط ریاضی، درک خود را عمیق‌تر می‌کنند و در عین حال مهارت‌های اساسی مانند ارتباط، خودارزیابی و بازخورد همسالان را توسعه می‌دهند. تصحیح همتای ناشناس نیز به عنوان وسیله‌ای برای به حداقل رساندن سوگیری و ارتقای عینی و درک گسترده‌تر معرفی شده است. این مطالعه به بررسی ادراکات دانش‌آموزان از امتحان بر اساس تجربیات آنها در رابطه با تأثیرات آن بر خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله می‌پردازد. یافته‌ها نشان می‌دهد که روش جدید امتحان ممکن است نه تنها درک ریاضی و توانایی‌های حل مسئله دانش‌آموزان را تقویت کند، بلکه یک محیط یادگیری مشارکتی را تقویت کند که ارتباط و حمایت همسالان را تشویق می‌کند. این مقاله نتیجه می‌گیرد که اتخاذ این روش جدید پتانسیل تغییر شیوه‌های ارزیابی سنتی و ترویج تجربیات یادگیری مشارکتی، خلاقانه‌تر و مشارکتی را برای دانش‌آموزان در طیف وسیعی از موضوعات دارد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: New Examination Approach for Real-World Creativity and Problem-Solving Skills in Mathematics

Abstract

 This paper presents a new and innovative examination method designed to foster creativity, problem-solving, and collaboration in mathematics education. Traditional assessment practices often focus on rote memorization and fail to engage students in the exploration of mathematical concepts and connect the content to real-world problems. In contrast, the proposed examination approach requires students to invent and solve their own mathematical tasks based on their personal interests and experiences. By actively engaging with mathematical concepts and relationships, students deepen their understanding while developing essential skills such as communication, self-assessment, and peer feedback. Anonymized peer correction is also introduced as a means of minimizing bias and promoting objectivity and a wider understanding. The study investigates student perceptions of the examination based on their experiences regarding its effects on creativity and problem-solving skills. The findings suggest that the new way of examining may not only enhance students’ mathematical understanding and problem-solving abilities but also foster a collaborative learning environment that encourages communication and peer support. The paper concludes that the adoption of this new method has the potential to transform traditional assessment practices and promote more engaged, creative, and collaborative learning experiences for students in a wide range of subjects.