عنوان فارسی مقاله:اندازهگیری تأثیر یکپارچگی رسانههای اجتماعی سازمانی بر عملکرد مالی و نوآورانه: یک مدل یکپارچه
چکیده
سازمانها در رسانههای اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان، ارتقای همکاری کارکنان و یکپارچگی با شرکا و تأمین کنندگان سرمایه گذاری میکنند. یکی از قابلیتهای ضروری سازمانی که میتواند به سازمانها در ایجاد و اشتراک دانش و بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی کمک کند، سرمایه اجتماعی و یکپارچگی رسانههای اجتماعی است. بنابراین، پژوهش حاضر ضمن بررسی نقش یکپارچگی رسانههای اجتماعی بر سه بعد سرمایه اجتماعی و تأکید سازمانی بر مدیریت دانش، تأثیر کیفیت دانش را بر بهبود عملکرد مالی و نوآورانه سازمان ارزیابی کرده است. این مطالعه بر روی نمونهای متشکل از ۲۸۰ نفر از کارکنان یک بانک در ایران انجام شد. پژوهش حاضر با استفاده از روش گردآوری دادهها کاربردی و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری برای تحلیل با هدف تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. نتایج نشان داد که رسانههای اجتماعی یکپارچه تأثیر مثبتی بر ابعاد سرمایه اجتماعی و کیفیت دانش سازمانی دارد. این مطالعه پتانسیل و محدودیتهای رسانههای اجتماعی را در ارتقای مدیریت دانش سازمانی برجسته میکند. کسب و کارها باید آگاهانه جذب و استفاده از رسانههای اجتماعی را مدیریت کنند تا از آنها بهره مند شوند. نویسندگان مطالعه را در بخش رسانههای اجتماعی، سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش قرار میدهند و توضیح میدهند که چگونه رسانههای اجتماعی از طریق سرمایه اجتماعی و تلاشهای مدیریت دانش سازمانی برای تأثیرگذاری بر کیفیت دانش عمل میکنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.