عنوان فارسی مقاله:رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری به برند
چکیده
در سطح جهانی، رضایت مشتری شاخص پیش بینی کننده اصلی وفاداری به برند و رضایت مشتری در صنعت مخابرات است. صرف نظر از این، شرکتهای مخابرات موبایل در کنیا هنوز به سطوح وفاداری برند مورد نیاز دست پیدا نکردهاند. این با توجه به سطوح بالای آزادی سوئیچینگ و سطوح نرخ ریزش، که از ۲۱٫۲۰٪ به ۳۱٫۴۵٪ در Safaricom افزایش یافت، مشهود است، در حالی که در Airtel، این میزان از ۴٫۹٪ به ۶٫۰٪ در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. مطالعات در مورد رابطه بین رضایت مشتری و برند وفاداری نتایج مثبت و منفی را نشان داد. هدف اصلی این مطالعه بررسی رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری به برند بود. این مطالعه مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بود. در این تحقیق از طرح تحقیق توصیفی استفاده شده است. جمعیت هدف ۱۲۴۸۴۹ مشترک بود که از چهار شرکت مخابراتی سافاریکام، ایرتل، تلکام و اکوئیتل انتخاب شدند. از روش نمونه گیری طبقه بندی شده برای انتخاب نمونه معرف ۴۴۳ پاسخ دهنده استفاده شد. دادههای اولیه برای مطالعه با استفاده از ابزار پیمایش بسته جمع آوری شد. دادههای کمی با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (همبستگی و رگرسیون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که بین رضایت مشتری و وفاداری به برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد که رضایت مشتری ۹/۵۰ درصد از واریانس وفاداری به برند ارائه دهندگان خدمات مخابرات سیار را تبیین میکند. این مطالعه به این نتیجه رسید که رضایت مشتری بر وفاداری به برند تأثیر معناداری دارد. این مطالعه توصیه میکند که مدیریت مخابرات باید تلاش بیشتری برای سرعت خدمات، پاسخگویی، حسن نیت کارکنان و درک مشتری برای افزایش وفاداری به برند در شرکتهای خود انجام دهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.