عنوان فارسی مقاله:رفتار دوسوتوانی شرکتهای کوچک و متوسط خلاق برای جریانهای نوآوری: مطالعه مقایسهای اندونزی و تایوان
چکیده
نوآوری تحول آفرین، مدیران کسب و کارهای کوچک را مجبور به نوآوری با انجام فعالیتهای بهره برداری و اکتشاف به طور همزمان میکند. این دوسوتوانی برای بقای کسب و کارهای امروزی، به ویژه شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) بسیار مهم است. در ساختار سازمانی SME ها، مدیر و مالک نقش اساسی در تعیین جهت گیری کسب و کار دارند. این مطالعه تأثیر شبکههای اجتماعی مدیران SME را بر دوسوتوانی سازمان و تأثیر آن بر عملکرد نوآوری شرکت بررسی کرد. در این پژوهش از دو متغیر تعدیل کننده در قالب دو عامل درونی در رابطه با مدیران استفاده شد: میزان کنشگرایی آنها و تعهد آنها به نوآوری. جامعه مورد مطالعه از SME ها در بخش تولید خلاق در اندونزی و تایوان، با نمونه کل ۲۲۴ SME، از جمله ۱۰۱ از اندونزی و ۱۲۳ از تایوان، استخراج شد. روش تحلیلی PLS-SEM بود که توسط نرم افزار Smart-PLS نسخه ۳٫۳٫۶ انجام شد: هامبورگ، آلمان. نتایج ساخت و ساز در هر دو کشور را تأیید کرد. نتایج تجزیه و تحلیل چند گروهی نشان میدهد که شرکتهای کوچک و متوسط در اندونزی دوسوتوانی، تعهد به نوآوری و عملکرد نوآوری بیشتری نسبت به تایوان از خود نشان دادند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.