ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : بالا

:

تاریخ انتشار
13 می 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1414 بازدید
54,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست دانشجویان دانشگاه در پاکستان: نقش‌های مسئولیت زیست‌محیطی و ارزش‌های اسلامی

چکیده

با افزایش مشکلات زیست محیطی جهانی، شواهد معنی داری اکنون نشان می دهد که آموزش زیست محیطی می تواند رفتار سازگار با محیط زیست دانشجویان را به طور معنی داری تحت تاثیر قرار دهد. پرداختن به مشکلات زیست محیطی فزاینده مستلزم درک بهتر روابط بین آموزش محیطی متمرکز و صریح، مسئولیت زیست محیطی و ارزش های دینی است. مطالعه حاضر با استفاده از بینش های نظریه حفاظت از منابع، رابطه بین آموزش زیست محیطی و رفتار سازگار با محیط زیست را بررسی کرد. رابطه بین متغیرهای ذکر شده در بالا برای تعیین تأثیر واسطه ای مسئولیت زیست محیطی و تأثیر تعدیل کننده ارزش های اسلامی مورد بررسی قرار گرفت. از طریق یک رویکرد مقطعی، داده ها از ۴۱۳ دانشجو جمع آوری شد. داده ها با استفاده از تکنیک های تحلیلی مانند “مدل سازی معادلات ساختاری” و “PROCESS” مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌های این مطالعه   مدل مفهومی پیش‌بینی‌شده   که نشان می‌دهد آموزش محیطی به طور مثبت با رفتار سازگار با محیط‌زیست مرتبط است را تایید می کند. علاوه بر این، مسئولیت زیست محیطی تا حدی رابطه فوق را تعدیل کرد، در حالی که ارزش های اسلامی به طور مثبت روابط بین آموزش محیط زیست و رفتار سازگار با محیط زیست و همچنین بین آموزش محیط زیست و مسئولیت زیست محیطی را تعدیل کرد. این یافته ها بر نقش حیاتی آموزش زیست محیطی و ارزش های اسلامی در درک رفتارهای اکولوژیکی دانشجویان مسلمان تاکید می کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Evaluating the Impact of Environmental Education on Ecologically Friendly Behavior of University Students in Pakistan: The Roles of Environmental Responsibility and Islamic Values

Abstract

 With increasing global environmental problems, considerable evidence now suggests that environmental education can influence students’ ecologically friendly behavior significantly. Addressing increased environmental problems requires better understanding of the relations between focused and explicit environmental education, environmental responsibility, and religious values. The current study examined the relationship between environmental education and ecologically friendly behavior, utilizing insights from resource conservation theory. The relationship between the variables mentioned above was examined to determine the mediating effect of environmental responsibility and the moderating effect of Islamic values. Through a cross-sectional approach, data were gathered from 413 university students. The data were analyzed using analytical techniques such as “structural equation modeling” and “PROCESS.” The study’s findings support the predicted conceptual model, indicating that environmental education was positively related to environmentally friendly behavior. Furthermore, environmental responsibility partially mediated the relationship above, whereas Islamic values positively moderated the relationships between environmental education and ecologically friendly behavior as well as between environmental education and environmental responsibility. These findings emphasize the critical role of environmental education and Islamic values in comprehending the ecological behaviors of Muslim students.