رابطه بین رهبری مسئولیت پذیر و رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتلداری (مهمان نوازی)

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 9100

مجله : sustainability

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
19 آگوست 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2883 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین رهبری مسئولیت پذیر و رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتلداری (مهمان نوازی)

 چکیده

 هدف این مطالعه بررسی نقش میانجی ادراک مسئولیت اجتماعی و هویت سازمانی در رابطه بین رهبری مسئول و رفتار شهروندی سازمانی در صنعت مهمان‌نوازی است. یک پرسشنامه توسط ۲۱۴ کارمند خط مقدم هتل‌های چهار و پنج ستاره، در شمال پرتغال پاسخ داده شد. نتایج حاکی از وجود مدل میانجیگری است که از تأثیر ادراک مسئولیت اجتماعی و هویت سازمانی در رابطه بین رهبری مسئول و رفتارهای شهروندی سازمانی استفاده می‌کند. این مطالعه اولین تلاش برای پیشنهاد یک مدل میانجی چندگانه موازی است که تأثیر ادراک کارکنان خط مقدم هتل از اهمیت مسئولیت اجتماعی و همچنین تأثیر همذات پنداری کارکنان با سازمان را که هر دو به عنوان میانجی رابطه بین رهبری مسئول و OCB در صنعت هتلداری در سازمان عمل می‌کنند، بررسی می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Relationship between Responsible Leadership and Organizational Citizenship Behavior in the Hospitality Industry

Abstract

 The purpose of this study is to explore the mediating role of the perception of social responsibility, and organizational identification, in the relationship between responsible leadership and organizational citizenship behavior in the hospitality industry. A questionnaire was answered by 214 frontline employees of four and five-star hotels, in the north of Portugal. Results indicate that there is a mediation model, which uses the effect of the perception of social responsibility and organizational identification in the relationship between responsible leadership and organizational citizenship behaviors. This study is a first attempt to propose a parallel multiple mediator model that explores the effect of hotel frontline employees’ perceptions of the importance of social responsibility, as well as the effect of employees’ identification with the organization, both of which act as mediators in the relationship between responsible leadership and OCB in the hospitality industry.