عنوان فارسی مقاله:تأثیر استفاده بیش از حد از سایتهای شبکههای اجتماعی بر وفاداری مشتری، نقش واسطهای سودمندی درک شده، اطلاعات ضروری، قصد رفتاری
چکیده
استفاده از رسانههای اجتماعی موجب بهبود ارتباط و روابط اجتماعی با سایر کاربران شده است. علاوه بر این، فعالیتهای جامعه کاربران رسانههای اجتماعی زمان زیادی را به خود اختصاص داده است. این شرایط بهره وری را به عنوان یک چالش در ارتباطات خانوادگی در نظر گرفت. این مطالعه تأثیر استفاده بیش از حد از سایتهای شبکههای اجتماعی را بر وفاداری مشتری با نقش میانجی سودمندی درک شده، قصد رفتاری و اطلاعات ضروری بررسی میکند. این تحقیق بر روی افراد بزرگسال-جوان که روزانه از رسانههای شبکههای اجتماعی استفاده میکنند متمرکز شده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههایی استفاده شد که با مقیاس پنج درجهای لیکرت طراحی و از طریق لینک گوگل فرم به صورت آنلاین توزیع شد. به پاسخ دهندگان از طریق کوپن شارژ اینترنتی جوایزی داده شد تا تشویق به تکمیل پرسشنامه شوند. این پرسشنامه از طریق رسانههای اجتماعی (واتس اپ، لاین) و پست الکترونیکی با موفقیت بین ۹۳۲ پاسخ دهنده آینده نگر طی سالهای ۲۰۱۹-۲۰۲۳ توزیع شد. چهارصد و هفتاد و دو (۴۷۲) پاسخگو در نظر گرفته شدند تا معیارهای نمونه را به عنوان یک گروه بزرگسال-جوان برآورده کنند – پردازش دادهها با استفاده از حداقل مربعات جزئی (PLS) با نرم افزار SmartPLS نسخه ۴٫۰ انجام شد. نتایج نشان داد که استفاده بیش از حد از سایتهای شبکههای اجتماعی به طور مثبت بر سودمندی درک شده، اطلاعات ضروری و قصد رفتاری تأثیر میگذارد. سودمندی درک شده به طور مثبت بر اطلاعات اساسی و قصد رفتاری تأثیر میگذارد. اطلاعات ضروری قصد رفتاری و وفاداری مشتری را افزایش میدهد. نتایج همچنین نشان داد که قصد رفتاری بر وفاداری مشتری تأثیر مثبت دارد. این پژوهش میتواند اولویت اصلی استفاده از سایتهای شبکههای اجتماعی را تعیین کند تا در فعالیتهای کاری و روابط خوب بین اعضای خانواده اختلال ایجاد نشود. صنعت فیلم میتواند محصولات را از طریق رسانههای اجتماعی به طور مؤثر و کارآمد تبلیغ کند. اهمیت نظری پژوهش غنیسازی نظریه رفتار بازاریابی و مدل پذیرش فناوری برای بهبود رفاه و آسایش کاربر است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.