تأثیر استفاده بیش از حد از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بر وفاداری مشتری، نقش واسطه‌ای سودمندی درک شده، اطلاعات ضروری، قصد رفتاری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 38

تعداد کلمات : 10000

مجله : International Journal of Data and Network Science

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 اکتبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3257 بازدید
74,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر استفاده بیش از حد از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بر وفاداری مشتری، نقش واسطه‌ای سودمندی درک شده، اطلاعات ضروری، قصد رفتاری

 چکیده

 استفاده از رسانه‌های اجتماعی موجب بهبود ارتباط و روابط اجتماعی با سایر کاربران شده است. علاوه بر این، فعالیت‌های جامعه کاربران رسانه‌های اجتماعی زمان زیادی را به خود اختصاص داده است. این شرایط بهره وری را به عنوان یک چالش در ارتباطات خانوادگی در نظر گرفت. این مطالعه تأثیر استفاده بیش از حد از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را بر وفاداری مشتری با نقش میانجی سودمندی درک شده، قصد رفتاری و اطلاعات ضروری بررسی می‌کند. این تحقیق بر روی افراد بزرگسال-جوان که روزانه از رسانه‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند متمرکز شده است. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه‌هایی استفاده شد که با مقیاس پنج درجه‌ای لیکرت طراحی و از طریق لینک گوگل فرم به صورت آنلاین توزیع شد. به پاسخ دهندگان از طریق کوپن شارژ اینترنتی جوایزی داده شد تا تشویق به تکمیل پرسشنامه شوند. این پرسشنامه از طریق رسانه‌های اجتماعی (واتس اپ، لاین) و پست الکترونیکی با موفقیت بین ۹۳۲ پاسخ دهنده آینده نگر طی سال‌های ۲۰۱۹-۲۰۲۳ توزیع شد. چهارصد و هفتاد و دو (۴۷۲) پاسخگو در نظر گرفته شدند تا معیارهای نمونه را به عنوان یک گروه بزرگسال-جوان برآورده کنند – پردازش داده‌ها با استفاده از حداقل مربعات جزئی (PLS) با نرم افزار SmartPLS نسخه ۴٫۰ انجام شد. نتایج نشان داد که استفاده بیش از حد از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به طور مثبت بر سودمندی درک شده، اطلاعات ضروری و قصد رفتاری تأثیر می‌گذارد. سودمندی درک شده به طور مثبت بر اطلاعات اساسی و قصد رفتاری تأثیر می‌گذارد. اطلاعات ضروری قصد رفتاری و وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد. نتایج همچنین نشان داد که قصد رفتاری بر وفاداری مشتری تأثیر مثبت دارد. این پژوهش می‌تواند اولویت اصلی استفاده از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را تعیین کند تا در فعالیت‌های کاری و روابط خوب بین اعضای خانواده اختلال ایجاد نشود. صنعت فیلم می‌تواند محصولات را از طریق رسانه‌های اجتماعی به طور مؤثر و کارآمد تبلیغ کند. اهمیت نظری پژوهش غنی‌سازی نظریه رفتار بازاریابی و مدل پذیرش فناوری برای بهبود رفاه و آسایش کاربر است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The effect of excessive use of social networking sites on customer loyalty, mediating role of perceived usefulness, essential information, behavioral intention

 

Abstract

 The use of social media for young people has encouraged communication and socialization with other users massively and excessively. Besides, activities by the community of social media users have allocated much time. This condition exposed productivity as a challenge in the place and family communication. This study explores the effect of excessive use of social networking sites on customer loyalty with the mediating role of perceived usefulness, behavioral intention, and essential information. This research focused on adult-young people who use social networking media daily. Data collection used questionnaires designed with a five-point Likert scale and distributed online through Google Forms link. The respondents were given rewards through internet charge vouchers to encourage them, respondents, to complete the questionnaires. The questionnaire was distributed successfully to 932 prospective respondents during 2019-2023 through social media (WhatsApp, Line) and e-mail. Four hundred seventy-two (472) respondents were considered to meet the sample criteria as an adult-young group—data processing using Partial Least Square (PLS) with SmartPLS Software version 4.0. The results found that excessive use of social networking sites positively affects perceived usefulness, essential information, and behavioral intention. Perceived usefulness positively influences essential information and behavioral intention. The essential information increases behavioral intention and customer loyalty. The results also found that behavioral intention positively impacts customer loyalty. The practical contribution of research to young adults can determine the top priority in using social networking sites so as not to interfere with work activities and good relationships between family members. The film industry can promote products through social media effectively and efficiently. The theoretical contribution of research by enriching marketing behavior theory and technology acceptance model to improve user welfare and comfort.