عنوان فارسی مقاله:تأثیر سرمایه گذاری بازاریابی بر ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک
چکیده
تجزیه و تحلیل سود مالی بازاریابی هنوز هم برای متخصصان و محققین یک موضوع مهم است. شرکتها هزینههای بازاریابی را نوعی سرمایه گذاری میدانند و انتظار دارند این سرمایه گذاری در قالب سود به شرکت بازگردانده شود. از سوی دیگر، شرکتها استراتژیهای نوآورانه متفاوتی را برای افزایش ارزش خود اتخاذ میکنند. بنابراین، این مطالعه با هدف آزمون تأثیر سرمایه گذاری بازاریابی بر ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک انجام شده است. برای انجام این کار، دادههای مربوط به چهار بازار نوظهور عربی در دوره ۲۰۱۰-۲۰۱۹ در نظر گرفته میشوند و قیمت سهام شرکت و سهم بتا به ترتیب برای اندازهگیری ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک در نظر گرفته میشوند. از آنجایی که تمرکز مالکیت یک شرکت یک عامل تعیین کننده در ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک است، این متغیر یک متغیر تعدیل شده در رابطه بین سرمایه گذاری بازاریابی و ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک در نظر گرفته میشود. یافتههای پژوهش با استفاده از رگرسیون دادههای تابلویی نشان میدهد که افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی بر مدل ارزش گذاری ارزش شرکت تأثیر مثبت دارد. همچنین مشخص شد که متغیر تمرکز مالکیت نقش تقویت کنندهای در رابطه بین سرمایه گذاری بازاریابی و ارزش شرکت دارد. همچنین فاش شده است که ریسک سیستماتیک را که با تأثیر نظارتی سهامداران کنترل کننده هماهنگ است تعدیل میکند. این مطالعه ترکیبی منطقی از ابعاد حاکمیت-بازاریابی برای تفسیر شاخصهای عملکرد در بازار سرمایه ارائه میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.