تأثیر سرمایه گذاری بازاریابی بر ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 9000

مجله : Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
3 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4950 بازدید
120,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر سرمایه گذاری بازاریابی بر ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک

 چکیده

 تجزیه و تحلیل سود مالی بازاریابی هنوز هم برای متخصصان و محققین یک موضوع مهم است. شرکت‌ها هزینه‌های بازاریابی را نوعی سرمایه گذاری می‌دانند و انتظار دارند این سرمایه گذاری در قالب سود به شرکت بازگردانده شود. از سوی دیگر، شرکت‌ها استراتژی‌های نوآورانه متفاوتی را برای افزایش ارزش خود اتخاذ می‌کنند. بنابراین، این مطالعه با هدف آزمون تأثیر سرمایه گذاری بازاریابی بر ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک انجام شده است. برای انجام این کار، داده‌های مربوط به چهار بازار نوظهور عربی در دوره ۲۰۱۰-۲۰۱۹ در نظر گرفته می‌شوند و قیمت سهام شرکت و سهم بتا به ترتیب برای اندازه‌گیری ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک در نظر گرفته می‌شوند. از آنجایی که تمرکز مالکیت یک شرکت یک عامل تعیین کننده در ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک است، این متغیر یک متغیر تعدیل شده در رابطه بین سرمایه گذاری بازاریابی و ارزش شرکت و ریسک سیستماتیک در نظر گرفته می‌شود. یافته‌های پژوهش با استفاده از رگرسیون داده‌های تابلویی نشان می‌دهد که افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی بر مدل ارزش گذاری ارزش شرکت تأثیر مثبت دارد. همچنین مشخص شد که متغیر تمرکز مالکیت نقش تقویت کننده‌ای در رابطه بین سرمایه گذاری بازاریابی و ارزش شرکت دارد. همچنین فاش شده است که ریسک سیستماتیک را که با تأثیر نظارتی سهامداران کنترل کننده هماهنگ است تعدیل می‌کند. این مطالعه ترکیبی منطقی از ابعاد حاکمیت-بازاریابی برای تفسیر شاخص‌های عملکرد در بازار سرمایه ارائه می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of Marketing Investment on Firm Value and Systematic Risk

Abstract

 Analyzing the financial benefit of marketing is still a critical topic for both practitioners and researchers. Companies consider marketing costs as a type of investment and expect this investment to be returned to the company in the form of profit. On the other hand, companies adopt different innovative strategies to increase their value. Therefore, this study aims to test the impact of marketing investment on firm value and systematic risk. To do so, data related to four Arabic emerging markets during the period 2010–2019 are considered, and firm share price and beta share are considered to measure firm value and systematic risk, respectively. Since a firm’s ownership concentration is a determinant factor in firm value and systematic risk, this variable is considered a moderated variable in the relationship between marketing investment and firm value and systematic risk. The findings of the study, using panel data regression, indicate that increasing investment in marketing has a positive effect on the firm value valuation model. It is also found that the ownership concentration variable has a reinforcing role in the relationship between marketing investment and firm value. It is also disclosed that it moderates the systematic risk aligned with the monitoring impact of controlling shareholders. This study provides a logical combination of governance–marketing dimensions to interpret performance indicators in the capital market.