عنوان فارسی مقاله:تأثیر سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز بر عملکرد کسب و کار: نقش میانجی مسئولیت اجتماعی شرکت در شرکتهای نساجی چینی اتیوپی
چکیده
در عصر کنونی صنعتی شدن به سرعت در حال افزایش و افزایش نگرانیهای زیست محیطی، سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز به موضوعات استراتژیک داغ برای بهبود عملکرد کسب و کار شرکتها تبدیل شده است. هدف این مطالعه بررسی تأثیر بازاریابی سبز و سرمایه گذاری سبز بر عملکرد کسب و کار با استفاده از نقش میانجی مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در شرکتهای نساجی چینی اتیوپی است. این مطالعه از یک روش تحقیق ترکیبی استفاده کرد که شامل منابع داده اولیه و ثانویه بود و دادههای مورد نیاز از ۲۳۷ پاسخدهنده در شرکتهای نساجی چینی اتیوپی جمعآوری شد. دادههای تحقیق مورد استفاده با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل رگرسیون چند متغیره برای شناسایی رابطه علی بین سرمایهگذاری سبز، بازاریابی سبز و عملکرد کسب و کار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه اصلی نشان میدهد که بازاریابی سبز و سرمایه گذاری سبز به طور مثبت و معنی داری بر عملکرد کسب و کار یک شرکت تأثیر میگذارد. علاوه بر این، نتایج نشان میدهد که CSR به طور مثبت و معنی داری تأثیر سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز را بر عملکرد کسب و کار واسطه کرده است. اگرچه شرکتهای نساجی چینی در اتیوپی شروع به وارد کردن سرمایهگذاری سبز، بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی در فعالیتهای خود کردهاند، دولت و کسبوکارهای چینی باید با یکدیگر همکاری کنند تا شکافهایی را که از رشد بلندمدت جلوگیری میکند، ببندند. این مطالعه یک مدل مفید برای کمک به شرکتها، مدیران، متخصصان و سیاستگذاران برای درک و مدیریت بازاریابی سبز، سرمایهگذاری و CSR برای بهبود عملکرد کسب و کار ارائه میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.