تأثیر سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز بر عملکرد کسب و کار: نقش میانجی مسئولیت اجتماعی شرکت در شرکت‌های نساجی چینی اتیوپی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 44

تعداد کلمات : 14000

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
7 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4981 بازدید
99,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز بر عملکرد کسب و کار: نقش میانجی مسئولیت اجتماعی شرکت در شرکت‌های نساجی چینی اتیوپی

 چکیده

 در عصر کنونی صنعتی شدن به سرعت در حال افزایش و افزایش نگرانی‌های زیست محیطی، سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز به موضوعات استراتژیک داغ برای بهبود عملکرد کسب و کار شرکت‌ها تبدیل شده است. هدف این مطالعه بررسی تأثیر بازاریابی سبز و سرمایه گذاری سبز بر عملکرد کسب و کار با استفاده از نقش میانجی مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در شرکت‌های نساجی چینی اتیوپی است. این مطالعه از یک روش تحقیق ترکیبی استفاده کرد که شامل منابع داده اولیه و ثانویه بود و داده‌های مورد نیاز از ۲۳۷ پاسخ‌دهنده در شرکت‌های نساجی چینی اتیوپی جمع‌آوری شد. داده‌های تحقیق مورد استفاده با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل رگرسیون چند متغیره برای شناسایی رابطه علی بین سرمایه‌گذاری سبز، بازاریابی سبز و عملکرد کسب و کار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه اصلی نشان می‌دهد که بازاریابی سبز و سرمایه گذاری سبز به طور مثبت و معنی داری بر عملکرد کسب و کار یک شرکت تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که CSR به طور مثبت و معنی داری تأثیر سرمایه گذاری سبز و بازاریابی سبز را بر عملکرد کسب و کار واسطه کرده است. اگرچه شرکت‌های نساجی چینی در اتیوپی شروع به وارد کردن سرمایه‌گذاری سبز، بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی در فعالیت‌های خود کرده‌اند، دولت و کسب‌وکارهای چینی باید با یکدیگر همکاری کنند تا شکاف‌هایی را که از رشد بلندمدت جلوگیری می‌کند، ببندند. این مطالعه یک مدل مفید برای کمک به شرکت‌ها، مدیران، متخصصان و سیاست‌گذاران برای درک و مدیریت بازاریابی سبز، سرمایه‌گذاری و CSR برای بهبود عملکرد کسب و کار ارائه می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Impact of Green Investment and Green Marketing on Business Performance: The Mediation Role of Corporate Social Responsibility in Ethiopia’s Chinese Textile Companies

Abstract

 In the current era of rapidly increasing industrialization and rising environmental concerns, green investment and green marketing have become hot strategic issues to improve the business performance of companies. This study aims to examine the impact of green marketing and green investment on business performance using the mediating role of corporate social responsibility (CSR) in Ethiopia’s Chinese textile companies. The study used a mixed research method approach that included primary and secondary data sources, with the required data gathered from 237 respondents in Ethiopia’s Chinese textile companies. The employed research data were analyzed using a structural equation model (SEM) and multivariate regression analysis to identify the causal relationship between green investment, green marketing, and business performance. The main result reveals that green marketing and green investment positively and substantially influence a firm’s business performance. Furthermore, results show that CSR has positively and significantly mediated the impact of green investment and green marketing on business performance. Even though Chinese textile companies in Ethiopia have started to incorporate green investment, green marketing, and CSR into their operations, the government and Chinese businesses should work together to close the gaps that prevent long-term growth. This study provides a useful model to help companies, managers, practitioners, and policymakers understand and manage green marketing, investment, and CSR to improve business performance.