پیاده روی تا مدرسه و سطح فعالیت فیزیکی(بدنی) در میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ساله

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 11

تعداد کلمات : 5200

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 آگوست 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1192 بازدید
30,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:پیاده روی تا مدرسه  و سطح  فعالیت فیزیکی(بدنی) در میان نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ساله  از  کشور های با درامد پایین و متوسط

 چکیده

  زمینه و هدف: سطح فعالیت بدنی (جسمانی) جهانی پایین است. رفت و آمد فعال به مدرسه رفتاری کم هزینه و پایدار است که سطح فعالیت بدنی نوجوانان را ارتقا می بخشد. علیرغم اهمیت آن ، اطلاعات مربوط به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​کمیاب است. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین رفت و آمد فعال به مدرسه و سطح فعالیت بدنی (PA) در بین نوجوانان ۱۱ تا ۱۶ ساله از ۶۳ کشور با درآمد کم و متوسط ​​و شش منطقه جهان انجام شد. روش ها: داده ها از پایگاه داده GSHS بود. شرکت کنندگان ۱۸۷٫۹۳۴ نوجوان (۸۹٫۵۵۰ پسر) ، ۱۱ تا ۱۶ ساله ، از ۶۳ کشور با درآمد کم و متوسط ​​بودند. رفت و آمد فعال به مدرسه و PA به عنوان تعداد روزهای پیاده روی یا دوچرخه سواری نوجوانان به مدرسه و انجام فعالیت بدنی به مدت حداقل ۶۰ دقیقه در ۷ روز گذشته خود گزارش شد. یافته ها: پسران و دخترانی که به طور فعال به مدرسه پیاده روی کردند  تلاش بالاتری برای دستیابی به توصیه های PA نشان دادند ، اما فقط برای ۱۳-۱۴ (پسران: ۱۶٫۶ در مقابل ۲۲٫۰٪ ؛ دختران: ۹٫۸ در مقابل ۱۴٫۶٪) و ۱۵-۱۶ (پسران: ۱۶٫۳ در مقابل ۲۱٫۶؛ ؛ دختران: ۸٫۰  در مقابل ۱۴٫۰)) گروه های سنی یکساله این موضوع گزارش شد. تنها در مورد دختران اقیانوسیه ، آسیای میانه ، شرق میانه ، و شمال آفریقا و پسران آفریقایی صحرای آفریقا هیچ تفاوتی در دستیابی به توصیه های PA بین افرادی که به طور فعال به مدرسه رفتند و افرادی که این کار را نکرده بودند ، مشاهده نشد. پسرانی که به طور فعال به مدرسه رفتند ۴۲٪ (۹۵٪ CI: 1.37 ، ۱٫۴۶) بیشتر به توصیه های PA دست یافتند ، در حالی که دختران ۶۶٪ (۹۵٪ CI: 1.59 ، ۱٫۷۳) بیشتر به توصیه های PA رسیدند. نتیجه گیری: رفت و آمد فعال به مدرسه با سطح فعالیت بدنی نوجوانان ارتباط دارد. با این حال ، ممکن است تأثیر کمتری در کمک به نوجوانان جوان در عمل به توصیه های فعالیت بدنی داشته باشد. مسئولان عمومی باید رفت و آمد فعال به مدرسه را در بین نوجوانان به منظور ارتقاء سطح PA و ارتقاء سلامت ترویج کنند( سطح فعالیت فیزیکی در میان نوجوانان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Active Commuting to School and Physical Activity Levels among 11 to 16 Year-Old Adolescents from 63 Low- and Middle-Income Countries

Abstract

 Background: Global physical activity levels are low. Active commuting to school is a low-cost and sustainable behaviour that promotes adolescents’ physical activity levels. Despite its importance, data on low- and middle-income countries is scarce. This study aimed to assess the relationship between active commuting to school and physical activity (PA) levels among 11–16 years-old adolescents from 63 low- and middle-income countries and six world regions. Methods: Data were from the GSHS database. Participants were 187,934 adolescents (89,550 boys), aged 11–16 years-old, from 63 low- and middle-income countries. Active commuting to school and PA were self-reported as the number of days adolescents walked or cycled to school and engaged in physical activity for at least 60 min in the past 7 days. Results: Boys and girls who actively commuted to school presented higher prevalence of attaining the PA recommendations, but only for the 13–14 (boys: 16.6% versus 22.0%; girls: 9.8% versus 14.6%) and 15–16 (boys: 16.3% versus 21.6%; girls: 8.0% versus 14.0%) year-old age groups. Only for Oceania, Central Asian, Middle Eastern, and North African girls and Sub-Saharan African boys no difference was found in the prevalence of attaining the PA recommendations between those who actively commuted to school and those who did not. Boys who actively commuted to school were 42% (95% CI: 1.37, 1.46) more likely to achieve the PA recommendations, while girls were 66% (95% CI: 1.59, 1.73) more likely to achieve the PA recommendations. Conclusions: Active commuting to school is associated with the adolescents’ physical activity levels. However, it may have a lesser influence in helping younger adolescents attaining physical activity recommendations. Public health authorities should promote active commuting to school among adolescents in order to improve the PA levels and promote health.