اثرات سفیر برند و اعتماد بر تصمیمات خرید از طریق رسانه‌های اجتماعی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 13

تعداد کلمات : 3800

مجله : International Journal of Data and Network Science

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
26 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2696 بازدید
49,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثرات سفیر برند و اعتماد بر تصمیمات خرید از طریق رسانه‌های اجتماعی

 چکیده

 رسانه‌های اجتماعی یکی از رسانه‌های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و وجود پدیده سفیر برند یکی از عوامل تعیین کننده در تصمیم گیری خرید مصرف کننده برای محصولی است که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود. در پیشرفت‌های امروزی در فناوری دیجیتال، اینکه آیا مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند الگویی برای محصول باشند و همچنین آیا اعتماد به مصرف کنندگان نیز عاملی در تصمیم مصرف کننده برای خرید است یا خیر. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر متغیرهای سفیر برند و اعتماد بر تصمیمات مصرف کننده برای خرید آنلاین و همچنین تصمیمات خرید در خرید مجدد است. در این تحقیق محققین از چهار متغیر دوازده بعد استفاده کردند که هر بعد با دو شاخص نشان داده شد به طوری که در این پژوهش بیست و چهار شاخص وجود داشت که بعداً در قالب سؤال به پاسخگویان تغییر یافت. جمعیت مورد استفاده مصرف کنندگانی هستند که با استفاده از سفیران برند، محصولات مد را خریداری کرده‌اند. با توجه به اینکه جمعیت بسیار زیاد است، محققان از نمونه گیری سهمیه‌ای برای تعیین تعداد نمونه استفاده کردند. در این پژوهش ۵ برابر تعداد شاخص‌ها استفاده شد به طوری که ۱۲۰ نمونه از پاسخ دهندگان با استفاده از تکنیک‌های تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار AMOS پردازش شدند. نتایج پردازش داده‌ها نشان می‌دهد که سفیران برند و اعتماد به طور معنی داری بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر می‌گذارد. مشخص شد که اعتماد بیشترین تأثیر را بر اعتماد دارد. علاوه بر این، تصمیمات خرید تأثیر معنی داری بر خرید مجدد مصرف کننده آنلاین دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The effects of brand ambassador and trust on purchase decisions through social media

Abstract

 Social Media is one of the digital marketing media that is widely used today and the presence of the brand ambassador phenomenon is one of the determinants of consumer purchasing decisions for a product advertised on social media. In today's advances in digital technology, whether consumers prefer to be a model for the product and also whether trust in consumers is also a factor in the consumer's decision to buy. The purpose of this study is to examine the effect of brand ambassador and trust variables on consumer decisions to shop online and also purchase decisions on repurchase. In this study the researchers used four variables, twelve dimensions where each dimension was represented by two indicators so that in this study there were twenty-four indicators which would later be changed in the form of questions to respondents. The population used is consumers who have shopped for fashion products using brand ambassadors. Given that the population is very large, the researchers used quota sampling to determine the number of samples. The study used 5 times the number of indicators so that there were 120 samples of respondents who were processed through Structural Equation Modeling analysis techniques with AMOS software. The results of data processing indicate that brand ambassadors and trust significantly influence consumer purchasing decisions. It was found that trust had the greatest influence on trust. Moreover, purchasing decisions have a significant effect on online consumer repurchase.