عنوان فارسی مقاله:اثرات سفیر برند و اعتماد بر تصمیمات خرید از طریق رسانههای اجتماعی
چکیده
رسانههای اجتماعی یکی از رسانههای دیجیتال مارکتینگ است که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد و وجود پدیده سفیر برند یکی از عوامل تعیین کننده در تصمیم گیری خرید مصرف کننده برای محصولی است که در شبکههای اجتماعی تبلیغ میشود. در پیشرفتهای امروزی در فناوری دیجیتال، اینکه آیا مصرف کنندگان ترجیح میدهند الگویی برای محصول باشند و همچنین آیا اعتماد به مصرف کنندگان نیز عاملی در تصمیم مصرف کننده برای خرید است یا خیر. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر متغیرهای سفیر برند و اعتماد بر تصمیمات مصرف کننده برای خرید آنلاین و همچنین تصمیمات خرید در خرید مجدد است. در این تحقیق محققین از چهار متغیر دوازده بعد استفاده کردند که هر بعد با دو شاخص نشان داده شد به طوری که در این پژوهش بیست و چهار شاخص وجود داشت که بعداً در قالب سؤال به پاسخگویان تغییر یافت. جمعیت مورد استفاده مصرف کنندگانی هستند که با استفاده از سفیران برند، محصولات مد را خریداری کردهاند. با توجه به اینکه جمعیت بسیار زیاد است، محققان از نمونه گیری سهمیهای برای تعیین تعداد نمونه استفاده کردند. در این پژوهش ۵ برابر تعداد شاخصها استفاده شد به طوری که ۱۲۰ نمونه از پاسخ دهندگان با استفاده از تکنیکهای تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار AMOS پردازش شدند. نتایج پردازش دادهها نشان میدهد که سفیران برند و اعتماد به طور معنی داری بر تصمیمات خرید مصرف کننده تأثیر میگذارد. مشخص شد که اعتماد بیشترین تأثیر را بر اعتماد دارد. علاوه بر این، تصمیمات خرید تأثیر معنی داری بر خرید مجدد مصرف کننده آنلاین دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.