“سکولار” در اندیشه اسلامی پس از ۱۹۶۷; بازنگری تاریخ فکری و ایدئولوژی سیاسی عرب در پایان قرن بیستم

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 39

تعداد کلمات : 13000

مجله : religions(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
28 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2268 بازدید
86,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:“سکولار” در اندیشه اسلامی پس از ۱۹۶۷; بازنگری تاریخ فکری و ایدئولوژی سیاسی عرب در پایان قرن بیستم

چکیده

 این مقاله گزارشی تاریخی و تحلیلی از اندیشه اسلام گرایان پس از سال ۱۹۶۷ در جهان عرب-اسلام و راه‌هایی که آن ایدئولوژی سیاسی در منطقه را شکل داد، ارائه می‌دهد. این مقاله با بحث در مورد رویکردها و بحث‌های اسلام‌گرایان در رابطه با «سکولار» و سکولاریسم در جهان عرب-اسلام سعی دارد به دو سؤال تحقیقی پاسخ دهد: تلقی‌ها از سکولاریسم پس از ناکسا در سال ۱۹۶۷ چیست و چگونه تحولات فکری در زمینه سیاسی، هویت‌ها، ایدئولوژی‌ها و استراتژی‌های برخی احزاب اسلام‌گرا که گهگاه منجر به هم افزایی بین ایدئولوژیک می‌شود اعمال شد. با استفاده از تاریخ مفهومی، ما پس از سال ۱۹۶۷ را به دو دوره کلی تقسیم می‌کنیم، در حالی که استدلال می‌کنیم که تفکر اسلام گرا به وفور مفاهیم سکولار را با محدودیت‌های فراوان، با این حال، به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The “Secular” in Post-1967 Islamist Thought; Revisiting Arab Intellectual History and Political Ideology towards 20th Century fin-de-siècle

 

Abstract

 This article gives an historical and analytical account of post-1967 Islamist intellectual production in the Arab-Muslim world and the ways it shaped political ideology in the region. By discussing Islamist approaches and debates with regards to the “secular” and secularism in the ArabMuslim world the paper tries to answer mainly two research questions: what the perceptions over secularism were after the 1967 Naksa, and how intellectual transformations were applied on political identities, ideologies and strategies by some Islamist parties, occasionally leading to cross-ideological synergies. Using conceptual history, we divide post-1967 into two broad periods, while we argue that Islamist thought copiously appropriated notions of the secular with, however, many limitations.