نقش عوامل تعدیل کننده در پیوند بازآفرینی شغل به رفتار شهروندی سازمانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 6400

مجله : Vision

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
6 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1180 بازدید
38,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش عوامل تعدیل کننده در پیوند بازآفرینی شغل به رفتار شهروندی سازمانی: مطالعه ای در مورد بخش مهمان نوازی هند

 چکیده

  هدف این مقاله آزمایش مدل مفهومی است که به ارتباط بین بازآفرینی شغلی (JC) و رفتار شهروندی سازمانی (OCB) می‌پردازد و همچنین نشان می‌دهد که چگونه ذهن آگاهی و اعتماد بر رابطه JC و OCB کارکنان خط مقدم در بخش مهمان‌نوازی تأثیر می‌گذارد. داده های مطالعه حاضر از ۲۴۶ کارمند خط مقدم مناطق دهلی-NCR در شمال هند جمع آوری شد. به منظور اجتناب از اثر واریانس روش مشترک، داده ها در دو فاز T1 و T2 جمع آوری شد. برای آزمون مدل فرضی از تکنیک هایی مانند تحلیل عاملی اکتشافی (EFA)، روایی افتراقی و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج نشان می دهد که JC OCB را تقویت می کند و همچنین نشان داد که اعتماد و ذهن آگاهی به عنوان تعدیل کننده روابط JC و OCB عمل می کنند. JC به کارکنان کمک می کند تا منابع خود را به طور موثر مدیریت کنند و این روند جستجوی منابع و چالش ها در محل کار احتمالاً OCB را افزایش می دهد. ذهن آگاهی باعث افزایش تمرکز و علاقه به کار می شود که به نوبه خود به کارکنان کمک می کند تا راه های جدید و خلاقانه برای بهبود کار خود را کشف کنند و آن را معنادارتر می کند که به نوبه خود سازمان را بهبود می بخشد. نویسندگان نتوانستند هیچ مطالعه ای در مورد JC در صنعت مهمان نوازی هند پیدا کنند. در صنعت هتلداری، رضایت و مشارکت کارکنان هتل برای ارائه خدمات برتر به مشتریان ضروری است. بنابراین، نتایج این کار تحقیقاتی می‌تواند برای مدیران هتل در یافتن راه‌های جایگزین برای ایجاد انگیزه و مشارکت کارکنان به منظور ایجاد OCB مفید باشد. از آنجایی که نمونه فقط شامل ۲۴۶ پاسخ دهنده متعلق به منطقه شمال هند بود، بنابراین، نتایج مطالعه را نمی توان تعمیم داد. در تحقیقات آینده، آزمایش مجدد مدل جدید می تواند بر روی نمونه بزرگتر و زمینه های فرهنگی متفاوت انجام شود. کار گسترده کار تحقیقاتی کنونی احتمالاً پیامدهای احتمالی JC را در تسهیل نتایج مثبت سازمانی و افزایش رفتار اجتماعی اجتماعی برجسته می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Role of Moderators in Linking Job Crafting to Organizational Citizenship Behaviour: A Study on the Indian Hospitality Sector

Abstract

The purpose of this article is to test the conceptual model that addresses the association between job crafting (JC) and organizational citizenship behaviour (OCB) and also highlights how mindfulness and trust influence the JC and OCB relationship of front-line employees in hospitality sector. The data for the present study was collected from 246 front-line employees of Delhi-NCR regions of northern India. In order to avoid common method variance effect, the data was collected in two phases, namely T1 and T2. Techniques such as exploratory factor analysis (EFA), discriminant validity and confirmatory factor analysis were used to test the hypothesized model. The results show that JC strengthens OCB and also found that trust and mindfulness act as moderators for JC and OCB relationship. JC will help employees to manage their resources efficiently and this process of seeking resources and challenges at work is likely to increase OCB. Mindfulness promotes concentration and interest on work which in turn helps employees to explore new and creative ways to improve their work and makes it more meaningful which in turn improves the organization. The authors could not locate any study on JC in the Indian hospitality industry. In hotel industry, satisfaction and engagement of hotel workers is essential for superior customer service. Therefore, the outcomes of this research work could be helpful to the hotel managers in finding the alternative ways to motivate and engage employees in order to generate OCB. As the sample consisted of only 246 respondents belonging to the North Indian region, therefore, the outcomes of the study cannot be generalized. In future research, retesting of the new model can be done on a larger sample and different cultural contexts. Extended work of the current research work is likely to highlight the possible implications of JC in facilitating positive organizational outcomes and increased prosocial behaviour.