عنوان فارسی مقاله:تکنیک های کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز، نیجریه
چکیده
این مطالعه به بررسی تکنیکهای کنترل کیفیت مدیران و عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز پرداخت. طرح اتخاذ شده برای مطالعه طرح همبستگی بود. سه سوال تحقیق و سه فرضیه متناظر مطالعه را هدایت کردند. جمعیت این مطالعه شامل ۹۰۱۱ مدیر و معلم در ۲۶۸ مدرسه متوسطه دولتی در ایالت ریورز بود. نمونه ای متشکل از ۵۲۸ مدیر و معلم با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده برای گردآوری داده ها «پرسشنامه تکنیک های کنترل کیفیت مدیران» (PQCTQ) و «پرسشنامه عملکرد وظایف معلمان» (TTPQ) بود. روایی صوری و محتوایی ابزارها تضمین شد. پایایی ابزارها با استفاده از آماره آلفای کرونباخ با ضریب پایایی به ترتیب ۸۱/۰ و ۷۹/۰ تعیین شد. پاسخ به سؤالات پژوهش با استفاده از همبستگی لحظه محصول پیرسون و فرضیه ها با آماره آزمون t نمونه مستقل مورد آزمون قرار گرفت. یافتههای این مطالعه نشان داد که تکنیکهای کنترل کیفیت مدیران برنامهریزی استراتژیک، مشارکت کارکنان و ارزیابی همتایان به طور قابلتوجهی با عملکرد معلمان در مدارس متوسطه دولتی در ایالت ریورز مرتبط است. بر اساس یافتههای مطالعه، از جمله توصیه میشود که مدیران باید اطمینان حاصل کنند که برنامههایی که برای معلمان انجام میدهند باید شامل آموزش و پرورش معلمان باشد و نه جایگزینی مستقیم آنها.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.