عوامل روانشناختی و بیوگرافیک مؤثر بر قصد کارآفرینی: آیا محیط یادگیری به عنوان یک میانجی عمل می‌کند؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 34

تعداد کلمات : 11000

مجله : administrative sciences

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
15 آگوست 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2841 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:عوامل روانشناختی و بیوگرافیک مؤثر بر قصد کارآفرینی: آیا محیط یادگیری به عنوان یک میانجی عمل می‌کند؟

 چکیده

هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی فرآیند یادگیری در تبیین روابط بین برخی ویژگی‌های روان‌شناختی و بیوگرافیک و قصد کارآفرینی است. یافته‌ها حاکی از آن است که تأثیر جنبه‌های روان‌شناختی و بیوگرافی بر قصد کارآفرینی به میزان توانایی دانشجویان برای بهره‌گیری از قابلیت‌های شخصی خود به منظور توسعه فرآیند یادگیری مؤثر بستگی دارد. عوامل فرآیند یادگیری (اطلاعات در مورد راهنمای دروس، تلاش دانشجو و فرآیندهای آموزشی) واسطه روابط بین عوامل روانشناختی خاص (نیاز پیشرفت، کنترل داخلی و استقلال) و قصد کارآفرینی هستند. در رابطه با عوامل بیوگرافیک، هیچ اثر واسطه‌ای بر قصد کارآفرینی از طریق فرآیند یادگیری یافت نشد. مطالعه حاضر درک بهتری از عوامل مؤثر قصد کارآفرینی ارائه می‌کند و به پر کردن شکاف موجود در منابع کمک می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Psychological and Biographical Determinants o Entrepreneurial Intention: Does the Learning Environment Act as a Mediator?

Abstract

 The aim of this research is to study the mediating role of the learning process in explaining the relationships between certain psychological and biographical characteristics and entrepreneurial intention. The findings suggest that the effect of psychological and biographical aspects on entrepreneurial intention depend on the extent to which students are able to take advantage of their personal capabilities in order to develop an effective learning process. Learning process factors (information about course guides, student effort and educational processes) mediate the relationships between specific psychological factors (achievement need, internal control and autonomy) and entrepreneurial intention. With regard to biographical factors, we find no mediating effect on entrepreneurial intention through the learning process. The present study provides a better understanding of the antecedents of entrepreneurial intention, helping to fill the gap in the literature.