عنوان فارسی مقاله:عوامل روانشناختی و بیوگرافیک مؤثر بر قصد کارآفرینی: آیا محیط یادگیری به عنوان یک میانجی عمل میکند؟
چکیده
هدف این پژوهش بررسی نقش میانجی فرآیند یادگیری در تبیین روابط بین برخی ویژگیهای روانشناختی و بیوگرافیک و قصد کارآفرینی است. یافتهها حاکی از آن است که تأثیر جنبههای روانشناختی و بیوگرافی بر قصد کارآفرینی به میزان توانایی دانشجویان برای بهرهگیری از قابلیتهای شخصی خود به منظور توسعه فرآیند یادگیری مؤثر بستگی دارد. عوامل فرآیند یادگیری (اطلاعات در مورد راهنمای دروس، تلاش دانشجو و فرآیندهای آموزشی) واسطه روابط بین عوامل روانشناختی خاص (نیاز پیشرفت، کنترل داخلی و استقلال) و قصد کارآفرینی هستند. در رابطه با عوامل بیوگرافیک، هیچ اثر واسطهای بر قصد کارآفرینی از طریق فرآیند یادگیری یافت نشد. مطالعه حاضر درک بهتری از عوامل مؤثر قصد کارآفرینی ارائه میکند و به پر کردن شکاف موجود در منابع کمک میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.