اثر تعدیل کننده فرهنگ سازمانی بر رابطه بین یکپارچه سازی زنجیره تأمین و عملکرد در شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 8000

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
8 آوریل 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4701 بازدید
95,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثر تعدیل کننده فرهنگ سازمانی بر رابطه بین یکپارچه سازی زنجیره تأمین و عملکرد در شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی در کنیا

 چکیده

 هدف از این مطالعه تعیین اثر تعدیل کننده فرهنگ سازمانی بر رابطه بین یکپارچگی زنجیره تأمین و عملکرد در بخش تولید کنیا بود. این مطالعه از طرح تحقیق تبیینی استفاده کرد. در این مطالعه از نظریه شبکه استفاده شد. جامعه هدف ۲۱۷ مدیر تدارکات از ۲۱۷ شرکت تولیدی مواد غذایی و آشامیدنی بود. حجم نمونه ۱۴۰ پاسخگو انتخاب شد. این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای انتخاب نمونه استفاده کرد. جمع آوری داده‌های اولیه با استفاده از پرسشنامه تسهیل شد. داده‌ها به منظور تجزیه و تحلیل مورد تجزیه و تحلیل رگرسیون قرار گرفتند. یافته‌های این مطالعه تأیید می‌کند که یک اثر تعدیل کننده فرهنگ سازمانی (β۱ = ۰٫۲۲۴، P <0.05) بر رابطه بین یکپارچگی زنجیره تأمین و عملکرد شرکت‌های تولید مواد غذایی وجود دارد. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که تأثیر یکپارچه سازی زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت‌های تولید مواد غذایی به فرهنگ سازمانی بستگی دارد. کسب و کارهای تولیدی مواد غذایی و نوشیدنی باید جامعیت رویه‌های یکپارچه سازی زنجیره تأمین خود را در نظر بگیرند. این امر ممکن است با اعطای دسترسی به تأمین‌کنندگان به سیستم‌های مدیریت موجودی‌شان به دست آید و آنها را قادر می‌سازد تا انتخاب‌های به موقع برای تکمیل موجودی داشته باشند. ادغام زنجیره‌های تأمین، تبادل شیوه‌های مدیریتی را در بین شرکت‌ها تسهیل می‌کند، مدیریت تخصص تأمین‌کننده را افزایش می‌دهد و به تامین‌کنندگان اجازه می‌دهد تا هرگونه مشکلی را که ممکن است بر انجام سفارش تأثیر بگذارد، با سازمان ارتباط برقرار کنند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Moderating Effect of Organizational Culture on the Relationship between Supply Chain Integration and Performance in Food and Beverage Manufacturing Companies in Kenya

Abstract

 The purpose of the study was to determine the moderating effect of organizational culture on the relationship between supply chain integration and performance in the manufacturing sector of Kenya. The study employed an explanatory research design. The study used network theory. The target population was 217 procurement managers from 217 food and beverage manufacturing companies. A sample size of 140 respondents was selected. The study employed a simple random sampling technique to choose the sample. The collection of primary data was facilitated by the administration of a questionnaire. The data were subjected to regression analysis for the purpose of analysis. The findings of the study provide confirmation that there is a moderating effect of organizational culture (β1 = 0.224, P < 0.05) on the relationship between supply chain integration and the performance of food manufacturing firms. The research findings indicate that the influence of supply chain integration on the performance of food manufacturing firms is contingent upon the organizational culture. Food and beverage manufacturing businesses should consider enhancing the comprehensiveness of their supply chain integration procedures. This may be achieved by granting suppliers access to their inventory management systems, enabling them to make timely choices on inventory replenishment. The integration of supply chains facilitates the exchange of management practices across enterprises, enhances the management of supplier expertise, and allows suppliers to communicate any difficulties that may impact order fulfillment to the organization.