بررسی نقش هزینه‌های آموزشی در اقتصاد منطقه‌ای چین از دیدگاه سرمایه انسانی و فکری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 6300

مجله : healthcare(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
14 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2693 بازدید
65,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارتباط محیط یادگیری و تفکر انتقادی از طریق هوش هیجانی: مطالعه مقطعی دانشجویان علوم سلامت

 چکیده

 زمینه: مربیان علوم سلامت باید تفکر انتقادی دانشجویان خود را افزایش دهند زیرا این امر می‌تواند کیفیت مراقبت را بهبود بخشد. با این حال، با وجود مطالعاتی که عواملی مانند محیط یادگیری و هوش هیجانی را به عنوان افزایش تفکر انتقادی در مقطع کارشناسی شناسایی می‌کند، به ندرت به عنوان یک نقطه حساس در تدریس در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، نیاز به بررسی بهتر این عوامل و بررسی روابط متقابل و راه‌های بهبود تفکر انتقادی، به‌ویژه در حوزه تفکر انتقادی دانشجویان مراقبت‌های سلامت (پرستاری و پزشکی) وجود دارد. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط بالقوه بین تفکر انتقادی با هوش هیجانی و محیط یادگیری انجام شد. روش: این مطالعه توصیفی مقطعی با ۲۰۸ دانشجوی سال اول دانشگاه علوم بهداشتی در دو گروه پرستاری و یک گروه پزشکی از سه دانشگاه یونان انجام شد. برای ارزیابی تفکر انتقادی، محیط آموزشی و هوش هیجانی از مقیاس گرایش تفکر انتقادی، مقیاس محیط آموزشی آماده داندی و پرسشنامه فرم کوتاه هوش هیجانی استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که تفکر انتقادی با هوش هیجانی (۸۲/۰=β، ۰۰۱/۰p<) رابطه مثبت دارد، اما با محیط یادگیری (۰۶/۱=β، ۳۰/۰=p) رابطه مثبتی ندارد. با این حال، یک تحلیل مدل‌سازی معادلات ساختاری از رابطه غیرمستقیم بین محیط یادگیری و تفکر انتقادی از طریق هوش هیجانی پشتیبانی می‌کند (M = 1.10، CI = 0.13-2.17، P <0.05) نتیجه‌گیری: اگر هوش هیجانی در یک محیط یادگیری به خوبی اعمال و پرورش داده شود، ممکن است مکانیسم اساسی برای دستیابی به تفکر انتقادی باشد. بنابراین، دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های درسی خود را اصلاح کنند و هوش هیجانی را در مرکز آموزش قرار دهند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Linking Learning Environment and Critical Thinking through Emotional Intelligence: A Cross-Sectional Study of Health Sciences Students

Abstract

 Background: Health sciences educators should increase the critical thinking of their students as this may improve the quality of care. However, this is rarely considered as a critical point in teaching, despite studies identifying factors such as the learning environment and emotional intelligence as increasing critical thinking at an undergraduate level. Thus, there is a need to better explore these factors and investigate interrelations and ways of improving critical thinking, especially in the critical field of healthcare students (nursing and medicine). Objectives: The present study aimed to examine the potential relationships between critical thinking with emotional intelligence and the learning environment. Method: This was a descriptive cross-sectional study with 208 first year health sciences university students of two nursing departments and one medicine department from three universities in Greece. The Critical Thinking Disposition Scale, Dundee Ready Education Environment Measure, and Trait Emotional Intelligence-Short Form questionnaires were used to assess critical thinking, the education environment, and emotional intelligence, respectively. Results: The results demonstrate that critical thinking was positively related to emotional intelligence (β = 0.82, p < 0.001), but not to the learning environment (β = 1.06, p = 0.30). However, a structural equation modeling analysis supported the indirect relationship between the learning environment and critical thinking through emotional intelligence (M = 1.10, CI = 0.13–2.17, p < 0.05). Conclusions: Emotional intelligence may be the underlying mechanism for achieving critical thinking if it is well applied and cultivated in a learning environment. Therefore, universities could modify their curricula and place emotional intelligence at the epicenter of teaching.