عنوان فارسی مقاله:ارتباط محیط یادگیری و تفکر انتقادی از طریق هوش هیجانی: مطالعه مقطعی دانشجویان علوم سلامت
چکیده
زمینه: مربیان علوم سلامت باید تفکر انتقادی دانشجویان خود را افزایش دهند زیرا این امر میتواند کیفیت مراقبت را بهبود بخشد. با این حال، با وجود مطالعاتی که عواملی مانند محیط یادگیری و هوش هیجانی را به عنوان افزایش تفکر انتقادی در مقطع کارشناسی شناسایی میکند، به ندرت به عنوان یک نقطه حساس در تدریس در نظر گرفته میشود. بنابراین، نیاز به بررسی بهتر این عوامل و بررسی روابط متقابل و راههای بهبود تفکر انتقادی، بهویژه در حوزه تفکر انتقادی دانشجویان مراقبتهای سلامت (پرستاری و پزشکی) وجود دارد. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط بالقوه بین تفکر انتقادی با هوش هیجانی و محیط یادگیری انجام شد. روش: این مطالعه توصیفی مقطعی با ۲۰۸ دانشجوی سال اول دانشگاه علوم بهداشتی در دو گروه پرستاری و یک گروه پزشکی از سه دانشگاه یونان انجام شد. برای ارزیابی تفکر انتقادی، محیط آموزشی و هوش هیجانی از مقیاس گرایش تفکر انتقادی، مقیاس محیط آموزشی آماده داندی و پرسشنامه فرم کوتاه هوش هیجانی استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان میدهد که تفکر انتقادی با هوش هیجانی (۸۲/۰=β، ۰۰۱/۰p<) رابطه مثبت دارد، اما با محیط یادگیری (۰۶/۱=β، ۳۰/۰=p) رابطه مثبتی ندارد. با این حال، یک تحلیل مدلسازی معادلات ساختاری از رابطه غیرمستقیم بین محیط یادگیری و تفکر انتقادی از طریق هوش هیجانی پشتیبانی میکند (M = 1.10، CI = 0.13-2.17، P <0.05) نتیجهگیری: اگر هوش هیجانی در یک محیط یادگیری به خوبی اعمال و پرورش داده شود، ممکن است مکانیسم اساسی برای دستیابی به تفکر انتقادی باشد. بنابراین، دانشگاهها میتوانند برنامههای درسی خود را اصلاح کنند و هوش هیجانی را در مرکز آموزش قرار دهند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.