به سوی یک مدل جامع بازاریابی سبز و پذیرش سبز نوآورانه: کاربرد مدل محرک – ارگانیسم – پاسخ

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 9400

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
6 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4970 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:به سوی یک مدل جامع بازاریابی سبز و پذیرش سبز نوآورانه: کاربرد مدل محرک – ارگانیسم – پاسخ

 چکیده

 تعداد فزاینده‌ای از مردم و سازمان‌ها از گرم شدن کره زمین و زوال محیطی آگاه گردیده و درگیر فعالیت‌های اجتماعی مسئولیت پذیری برای نجات زمین شده‌اند. با این حال، یک مدل جامع که پیشایندها، میانجی‌ها و تعدیل‌کننده‌های پذیرش سبز را ادغام می‌کند، هنوز ایجاد نشده است. در این مطالعه، یک مدل تحقیق جامع توسعه داده شد که شامل یک مدل محرک-ارگانیسم-پاسخ (S-O-R)، نظریه ارزش مصرف، و نظریه ارزش-باور-هنجار است. یک رویکرد کمی برای جمع‌آوری داده‌ها از مشتریانی که تجربه خرید سبز در تایوان را داشتند، اتخاذ شد. یافته‌های تجربی نشان می‌دهد که تأثیر فعالیت‌های بازاریابی سبز بر سه واسطه – نگرش محیطی مصرف کنندگان، ارزش‌های مصرف و هنجارهای شخصی – معنی دار است. این سه واسطه تأثیر معنی داری بر پذیرش نوآورانه سبز مصرف کنندگان دارند. بنابراین، یک اثر میانجی کامل پیدا می‌شود که نشان می‌دهد بازاریابان باید تمرکز خود را بر ترویج پذیرش نوآورانه سبز از طریق نگرش محیطی، ارزش‌های مصرف و هنجارهای شخصی افزایش دهند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند به محققان در انجام اعتبارسنجی‌های نظری بیشتر و متخصصان در توسعه استراتژی‌های بازاریابی کاربردی برای ترویج پذیرش سبز کمک کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Toward a Comprehensive Model of Green Marketing and Innovative Green Adoption: Application of a Stimulus-Organism-Response Model

Abstract

 An increasing number of people and organizations have become aware of global warming and environmental deterioration and have become engaged in socially responsible activities to save the Earth. However, a comprehensive model that integrates the antecedents, mediators, and moderators of green adoption is yet to be developed. In this study, a comprehensive research model was developed that incorporates a stimulus-organism-response (S-O-R) model, consumption value theory, and value–belief–norm theory. A quantitative approach was adopted to collect data from customers who had experience with green purchasing in Taiwan. The empirical findings reveal that the influence of green marketing activities on three mediators—consumers’ environmental attitude, consumption values, and personal norms—is significant. These three mediators have a significant impact on consumers’ innovative green adoption. Thus, a full meditation effect is found, suggesting that marketers should increase their focus on promoting innovative green adoption through environmental attitude, consumption values, and personal norms. The findings of this study may help academicians in conducting further theoretical validation and professionals in developing applicable marketing strategies to promote green adoption.