عنوان فارسی مقاله:به سوی یک مدل جامع بازاریابی سبز و پذیرش سبز نوآورانه: کاربرد مدل محرک – ارگانیسم – پاسخ
چکیده
تعداد فزایندهای از مردم و سازمانها از گرم شدن کره زمین و زوال محیطی آگاه گردیده و درگیر فعالیتهای اجتماعی مسئولیت پذیری برای نجات زمین شدهاند. با این حال، یک مدل جامع که پیشایندها، میانجیها و تعدیلکنندههای پذیرش سبز را ادغام میکند، هنوز ایجاد نشده است. در این مطالعه، یک مدل تحقیق جامع توسعه داده شد که شامل یک مدل محرک-ارگانیسم-پاسخ (S-O-R)، نظریه ارزش مصرف، و نظریه ارزش-باور-هنجار است. یک رویکرد کمی برای جمعآوری دادهها از مشتریانی که تجربه خرید سبز در تایوان را داشتند، اتخاذ شد. یافتههای تجربی نشان میدهد که تأثیر فعالیتهای بازاریابی سبز بر سه واسطه – نگرش محیطی مصرف کنندگان، ارزشهای مصرف و هنجارهای شخصی – معنی دار است. این سه واسطه تأثیر معنی داری بر پذیرش نوآورانه سبز مصرف کنندگان دارند. بنابراین، یک اثر میانجی کامل پیدا میشود که نشان میدهد بازاریابان باید تمرکز خود را بر ترویج پذیرش نوآورانه سبز از طریق نگرش محیطی، ارزشهای مصرف و هنجارهای شخصی افزایش دهند. یافتههای این مطالعه میتواند به محققان در انجام اعتبارسنجیهای نظری بیشتر و متخصصان در توسعه استراتژیهای بازاریابی کاربردی برای ترویج پذیرش سبز کمک کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.