عنوان فارسی مقاله:تأثیر قابلیت های تعامل با مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد نوآوری و نقش تعدیل کننده بی اعتمادی مشتری
چکیده
هدف این مطالعه بررسی این است که چگونه قابلیت های مدیریت ارتباط با مشتری (CRMCs) باعث بهبود تعامل با مشتری و عملکرد نوآوری می شود. تعامل با مشتری نیز به عنوان واسطه ای بین قابلیت های CRM و عملکرد نوآوری تست می شود. علاوه بر این، نقش تعدیل کننده بی اعتمادی نسبت به رابطه بین CRMC و تعامل مشتری مورد مطالعه قرار گرفت. داده ها از ۴۹۱ مالک/مدیر SMEهای شاغل در عربستان سعودی جمع آوری شد. یافته ها نشان داد که CRMC ها به طور مثبت تعامل مشتری و عملکرد نوآوری را پیش بینی می کنند. تعامل با مشتری مستقیماً بر عملکرد نوآوری تأثیر می گذارد و به عنوان یک میانجی نیز عمل می کند. علاوه بر این، یافتهها ثابت کردند که بیاعتمادی در رابطه بین CRMC و تعامل با مشتری تعدیل میکند. این تحقیق به غنی شدن تئوری و شیوه های مدیریت بازاریابی کمک می کند و نقش CRMC ها را در دستیابی به عملکرد نوآوری برجسته می کند. با در نظر گرفتن پایگاه داده های جمع آوری شده از صاحبان و مدیران SME، مکانیسم دستیابی به عملکرد نوآوری از طریق CRMC و تعامل با مشتری را مورد بررسی قرار دادیم. بهبودهای CRMC به کسب و کارها اجازه می دهد تا توسعه پایدار و ادغام بهتر در بازار داشته باشند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.