نقش واسطه‌ای مدیریت دانش در رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی پایدار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
1 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3554 بازدید
82,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش واسطه‌ای مدیریت دانش در رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی پایدار

 چکیده

 سازمان‌هایی که در بخش فشرده دانش‌محور فعالیت می‌کنند، به دنبال رویکردهای مدیریت کارآمد و شیوه‌های توسعه پایدار هستند تا در محیط کسب‌وکار پویا عمل کنند. عملکرد مدیریت دانش و یادگیری سازمانی عوامل مهمی برای دستیابی به عملکرد سازمانی پایدار در یک محیط کسب و کار به سرعت در حال تغییر هستند. بر اساس تجزیه و تحلیل منابع علمی، هنوز کمبود شواهد مرتبط با نقش میانجی کل چرخه مدیریت دانش، از جمله فرآیندهای پنج گانه مدیریت دانش (اکتساب دانش، ایجاد، ذخیره، اشتراک گذاری و کاربرد) در رابطه بین سازمانی وجود دارد. یادگیری و عملکرد سازمانی پایدار برای سازمان‌هایی که در بخش‌های مبتنی بر دانش فشرده فعالیت می‌کنند. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر کل چرخه مدیریت دانش بر رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی پایدار در بخش‌های مبتنی بر دانش فشرده، به‌ویژه شرکت‌های حسابرسی و مشاور در منطقه خاورمیانه انجام شد. برای توسعه و تأیید مدل تحقیق از تحلیل منابع علمی سیستماتیک، ارزیابی تخصصی (پرسشنامه ساختاریافته) و تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. داده‌ها از طریق یک پرسشنامه ساختاریافته توزیع شده بین کارشناسان حسابرسی شاغل در بخش دانش بنیان – شرکت‌های حسابرسی و مشاوره در منطقه خاورمیانه جمع آوری شد. نتایج تحقیق از فرضیه‌هایی حمایت می‌کند که بیان می‌کند یادگیری سازمانی به طور مثبت بر کسب دانش، ذخیره سازی، اشتراک گذاری، فرآیندهای کاربردی و عملکرد سازمانی پایدار تأثیر می‌گذارد. با این حال، نتایج تأیید کرد که یادگیری سازمانی تأثیر ناچیزی بر فرآیند ایجاد دانش و حسابرسی خاورمیانه در شرکت‌های مشاور دارد.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Mediating Role of Knowledge Management in the Relationship Between Organizational Learning and Sustainable Organizational Performance

Abstract

 Organizations operating in the intensive knowledge-based sector seek efficient management approaches and sustainable development practices to perform efficiently in the dynamic business environment. Knowledge management practice and organizational learning are significant factors in order to achieve sustainable organizational performance in a rapidly changing business environment. Based on the scientific literature analysis, there is still a lack of evidence related to the mediating role of the whole knowledge management cycle, including the five knowledge management processes (knowledge acquisition, creation, storage, sharing, and application) in the relationship between organizational learning and sustainable organizational performance for organizations operating in intensive knowledge-based sectors. This study aimed to examine the impact of the whole knowledge management cycle on the relationship between organizational learning and sustainable organizational performance in intensive knowledge-based sectors, specifically the audit and consulting companies in the Middle East region. Systematic scientific literature analysis, expert evaluation (structured questionnaire), and structural equation modeling (SEM) technique were used to develop and verify the research model. Data was collected through a structured questionnaire distributed among auditing experts working in a knowledge-based sector—audit and consulting companies in the Middle East region. The research results supported the hypotheses stating that organizational learning positively affects knowledge acquisition, storage, sharing, application processes, and sustainable organizational performance. However, the results verified that organizational learning has an insignificant impact on the Middle Eastern audit and consulting companies’ knowledge creation process.