عنوان فارسی مقاله:نقش واسطهای مدیریت دانش در رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی پایدار
چکیده
سازمانهایی که در بخش فشرده دانشمحور فعالیت میکنند، به دنبال رویکردهای مدیریت کارآمد و شیوههای توسعه پایدار هستند تا در محیط کسبوکار پویا عمل کنند. عملکرد مدیریت دانش و یادگیری سازمانی عوامل مهمی برای دستیابی به عملکرد سازمانی پایدار در یک محیط کسب و کار به سرعت در حال تغییر هستند. بر اساس تجزیه و تحلیل منابع علمی، هنوز کمبود شواهد مرتبط با نقش میانجی کل چرخه مدیریت دانش، از جمله فرآیندهای پنج گانه مدیریت دانش (اکتساب دانش، ایجاد، ذخیره، اشتراک گذاری و کاربرد) در رابطه بین سازمانی وجود دارد. یادگیری و عملکرد سازمانی پایدار برای سازمانهایی که در بخشهای مبتنی بر دانش فشرده فعالیت میکنند. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر کل چرخه مدیریت دانش بر رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی پایدار در بخشهای مبتنی بر دانش فشرده، بهویژه شرکتهای حسابرسی و مشاور در منطقه خاورمیانه انجام شد. برای توسعه و تأیید مدل تحقیق از تحلیل منابع علمی سیستماتیک، ارزیابی تخصصی (پرسشنامه ساختاریافته) و تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد. دادهها از طریق یک پرسشنامه ساختاریافته توزیع شده بین کارشناسان حسابرسی شاغل در بخش دانش بنیان – شرکتهای حسابرسی و مشاوره در منطقه خاورمیانه جمع آوری شد. نتایج تحقیق از فرضیههایی حمایت میکند که بیان میکند یادگیری سازمانی به طور مثبت بر کسب دانش، ذخیره سازی، اشتراک گذاری، فرآیندهای کاربردی و عملکرد سازمانی پایدار تأثیر میگذارد. با این حال، نتایج تأیید کرد که یادگیری سازمانی تأثیر ناچیزی بر فرآیند ایجاد دانش و حسابرسی خاورمیانه در شرکتهای مشاور دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.