عنوان فارسی مقاله:ادراک کارکنان از مدیریت زنجیره تأمین سبز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و پایداری در سازمانها: اثر واسطهای توجه اخلاقی بازتابی
چکیده
(۱) زمینه و هدف: افزایش سطح نگرانی در مورد کاهش منابع تجدید ناپذیر، گرم شدن کره زمین، آلودگی و مسائل اجتماعی، شرکتها را به آغاز فعالیتهای سبز و اجتماعی سوق داده است. علاوه بر این، شواهد تجربی محدودی در مورد تأثیر بالقوه ابتکارات سبز، مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) و توجه اخلاقی انعکاسی (RMA) بر عملکرد پایدار وجود دارد. هدف از این مطالعه بررسی اثر میانجی توجه اخلاقی بازتابی (RMA) بر رابطه بین شیوههای مدیریت زنجیره تأمین سبز (GSCM) و CSR بر عملکرد پایدار بود. این مطالعه بر اساس دیدگاه مبتنی بر منابع طبیعی، دیدگاه مبتنی بر منابع ذینفعان و نظریه سیگنالینگ، نقش شیوههای GSCM و CSR را در عملکرد پایدار با استفاده از دادههای مقطعی از صنایع تولیدی و خدماتی استان خیبر پختونخوا، در پاکستان بود. (۲) روشها: با استفاده از روش نمونه گیری آسان غیر احتمالی، ۵۰۰ کارمند از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار پاکستان (PSE) انتخاب و پرسشنامهها توزیع شد. پرسشنامههای کامل از ۳۸۰ کارمند دریافت شد و در تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت و نرخ پاسخ ۷۶٪ را به همراه داشت. برای تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و آزمون فرضیهها از نرم افزار مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) استفاده شد. نتایج CFA پایایی و روایی پرسشنامهها را نشان داد. (۳) نتایج: نتایج مدل ساختاری (آزمایش فرضیهها) نشان میدهد که چهار ویژگی عملکرد GSCM (مدیریت محیطی داخلی، خرید سبز، همکاری با مشتریان و طراحی زیست محیطی) تأثیر مثبتی بر عملکرد پایدار دارند، در حالی که بازیابی سرمایه گذاری و CSR غیر معنی دار بود. علاوه بر این، تأثیرات مثبت و معنادار GSCM و RMA بر عملکرد پایدار وجود دارد. از سوی دیگر، متغیرهای کنترلی مانند جنسیت، تجربه و سن نقش مهمی در عملکرد پایدار ندارند. تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که توجه اخلاقی بازتابی رابطه بین GSCM، CSR و عملکرد پایدار را واسطه میکند. (۴) نتیجهگیری/پیامدها: این مطالعه پیامدهای متعددی برای خدمات سبز و شرکتهای تولیدی بهطور خاص و برای پزشکان، محققان و دانشگاهیان به طور کلی دارد. نوآوری و تازگی این مطالعه در تعیین سهم RMA، GSCM و CSR در دستیابی به عملکرد پایدار نهفته است. شرکتها میتوانند فعالیتهای تولید پاک خود را با گنجاندن این مدل به عنوان یک استراتژی بهبود بخشند. مطالعات آینده ممکن است تعدیلکنندگان و میانجیهایی را برای بررسی تأثیر شیوههای CSR و GSCM بر پایداری اضافه کنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.