مدیریت سود و پاداش مدیریتی در شرکت های تولیدی نیجریه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 6800

مجله : Accounting

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
3 دسامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1526 بازدید
49,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مدیریت سود و پاداش مدیریتی در شرکت های تولیدی نیجریه

چکیده

  پیچیدگی فزاینده صنایع و نیاز به بقای کسب و کار شرکتی، یک معضل شناختی در رابطه با پارادایم مدیریت درآمد و پارادایم پاداش مدیریتی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایجاد کرده است. از این رو، این مقاله به دنبال بررسی رابطه مدیریت سود و پاداش مدیریتی در شرکت‌های تولیدی نیجریه است. این مطالعه داده‌های تابلویی را از گزارش‌های مالی سالانه حسابرسی شده شش شرکت تولیدی منتخب فهرست‌شده در بورس اوراق بهادار نیجریه جمع‌آوری کرد که دوره زمانی ۲۰۱۲-۲۰۱۹ را پوشش می‌دهد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی، همبستگی و مدل رگرسیون پانل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از آن است که مدیریت سود یک عامل تعیین‌کننده معنادار برای پاداش مدیران است. بنابراین، این مطالعه به این نتیجه می‌رسد که مدیریت سود شرکت‌ها رابطه مثبت و معناداری با پاداش مدیران دارد و به این ترتیب، پاداش باید با عملکرد شرکت در ارزش‌های واقعی مرتبط باشد.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Earnings management and managerial compensation in Nigerian manufacturing firms
Abstract

 The growing convolution of industries and the need for corporate business survival has created a cognizance dilemma on the nexus of earnings management and managerial compensation paradigm, especially in developing nations. Hence, this paper sought to examine the nexus of earnings management and managerial compensation in Nigerian manufacturing firms. The study collected panel data from audited annual financial reports of six selected manufacturing firms listed in the Nigeria Stock Exchange, covering the period from, 2012-2019. The data were analyzed using descriptive statistics, correlation and Panel Regression Model. The findings indicate that earnings management is a significant determinant of managerial remuneration. Therefore, the study concludes that managing earnings of firms has a positive significant relationship with executive remuneration, and as such compensation should be tied to performance of the firm in real values.