منتورینگ و کوچینگ(مربیگری) به عنوان یک تکنیک یادگیری در آموزش عالی: تأثیر زمینه یادگیری بر مشارکت دانشجویان در یادگیری آنلاین

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 4300

مجله : education sciences(MDPI)

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
9 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3633 بازدید
78,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:منتورینگ و کوچینگ(مربیگری) به عنوان یک تکنیک یادگیری در آموزش عالی: تأثیر زمینه یادگیری بر مشارکت دانشجویان در یادگیری آنلاین

 چکیده

  مربیگری و منتورینگ به عنوان یکی از تکنیک‌های کلیدی یادگیری در محیط یادگیری مدرن در گذشته نه چندان دور مورد توجه قرار گرفته است. با تغییر سریع در بخش آموزش عالی به یک محیط یادگیری دیجیتالی‌تر، تحقیقات محدودی تأثیر مربیگری و منتورینگ را بر مشارکت دانشجویان در یادگیری آنلاین ارزیابی کرده است. این مطالعه با هدف ارزیابی تأثیر مربیگری و منتورینگ بر افزایش مشارکت دانشجویان در بخش آموزش عالی انجام شد. این مطالعه ترکیبی از روش‌های کمی و کیفی جمع‌آوری داده‌ها را به کار گرفت، که در آن داده‌های اولیه از ۱۲۰ پاسخ‌دهنده از طریق پرسشنامه و ۲۰ مصاحبه عمیق جمع‌آوری شد که دانشجویان کارشناسی را از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده پوشش می‌داد. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که توانایی مربی برای تسهیل یادگیری و تشویق مربیان به تمرکز بر اهدافشان مهم‌ترین عواملی است که بر مشارکت دانش‌آموز در یادگیری آنلاین تأثیر می‌گذارد. در مجموع، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان به شدت موافق بودند که مایلند به همکاران خود برای دریافت خدمات مربی برای کمک به آنها در رسیدن به پتانسیل بهینه خود در یک محیط یادگیری آنلاین توصیه کنند. یافته‌های این مطالعه توصیه می‌کند که مؤسسات آموزش عالی باید یک فرآیند منتورینگ صحیح را اجرا کنند که با پیش‌زمینه‌های اخلاقی مطابقت داشته باشد تا به طور مداوم از بهبود مستمر دانشجویان در یک محیط یادگیری آنلاین برای افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌های یادگیری حمایت کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Mentoring and Coaching as a Learning Technique in Higher Education: The Impact of Learning Context on Student Engagement in Online Learning

Abstract

 Coaching and mentoring has been regarded as one of the key learning techniques in the modern learning environment in the recent past. With the swift shift in the higher education sector to a more digitally driven learning environment, limited research has evaluated the impact of coaching and mentoring on student engagement in online learning. This study aimed to evaluate the impact of coaching and mentoring on enhancing student engagement in the higher education sector. The study applied a combination of quantitative and qualitative methods of data collection, where the primary data were collected from 120 respondents via a questionnaire and 20 in-depth interviews, covering undergraduates through a simple random sampling technique. The data analysis showed that the mentor’s ability to facilitate learning and encourage mentees to be focused on their goals were the most significant factors that affected student engagement in online learning. In total, 43% of the respondents extremely agreed that they are willing to recommend their colleagues to receive the service of a mentor to help them reach their optimum potential in an online learning environment. The findings of the study recommend that the higher educational institutes should administer a sound mentoring process that meets the ethical backgrounds to consistently support the continuous improvement of the students in an online learning environment to enhance their engagement in learning activities.