اثرات ارزش ویژه برند پایدار و نوآوری بازاریابی بر عملکرد بازار در صنعت هتلداری: اثرات واسطه‌ای مزیت رقابتی پایدار

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 9400

مجله : sustainability

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
18 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4573 بازدید
94,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثرات ارزش ویژه برند پایدار و نوآوری بازاریابی بر عملکرد بازار در صنعت هتلداری: اثرات واسطه‌ای مزیت رقابتی پایدار

 چکیده

 این مطالعه به بررسی اثرات دارایی‌های بازاریابی پایدار، مانند ارزش ویژه برند و نوآوری بازاریابی، بر عملکرد بازار در حضور مزیت رقابتی پایدار به عنوان میانجی در صنعت مهمان نوازی (هتلداری) می‌پردازد. داده‌ها از مشتریان هتل/رستوران (N = 360) در مقیاس لیکرت از ۱ = کاملاً مخالفم تا ۵ = کاملاً موافقم جمع آوری شد و تجزیه و تحلیل با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) انجام شد. هدف این مطالعه درک رابطه بین ارزش ویژه برند، نوآوری بازاریابی، مزیت رقابتی پایدار و عملکرد بازار در صنعت هتل/رستوران است. نتایج نشان می‌دهد که دارایی‌های بازاریابی پایدار اثرات مثبت و معناداری بر عملکرد بازار دارد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که مزیت رقابتی پایدار به طور کامل رابطه بین ارزش ویژه برند و عملکرد بازار را تعدیل می‌کند در حالی که تا حدی رابطه بین نوآوری بازاریابی و عملکرد بازار را تعدیل می‌کند. یافته‌های این تحقیق می‌تواند به تدوین استراتژی‌های بازاریابی مؤثر برای جذب مشتریان، با تأکید بر مسائل پایدار در بخش مهمان‌نوازی مانند هتل‌ها/رستوران‌ها کمک کند. این تحقیق ارزش عملی را به منابع ارزش ویژه برند، نوآوری بازاریابی، مزیت رقابتی پایدار و عملکرد بازار در صنعت خدمات می‌افزاید.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Effects of Sustainable Brand Equity and Marketing Innovation on Market Performance in Hospitality Industry: Mediating Effects of Sustainable Competitive Advantage

Abstract

 This study examines the effects of sustainable marketing assets, such as brand equity and marketing innovation, on market performance in the presence of sustainable competitive advantage as a mediator in the hospitality industry. Data were collected from hotel/restaurant customers (N = 360) on a Likert scale from 1= strongly disagree to 5 = strongly agree and analysis was conducted using the structural equation modeling (SEM) technique. The objective of this study is to understand the relationship among brand equity, marketing innovation, sustainable competitive advantage, and market performance in the hotel/restaurant industry. The results show that sustainable marketing assets have positive and significant effects on market performance. This study also demonstrates that sustainable competitive advantage fully mediates the relationship between brand equity and market performance while partially mediating the relationship between marketing innovation and market performance. The findings of this research can contribute to formulating effective marketing strategies for attracting customers, emphasizing sustainable issues in the hospitality sector, such as hotels/restaurants. This research adds practical value to the literature on brand equity, marketing innovation, sustainable competitive advantage, and market performance in the service industry.