عنوان فارسی مقاله:به اشتراک گذاری اطلاعات، نفوذ بانکی و فرار مالیاتی در بازارهای نوظهور
چکیده
فرار مالیاتی که معمولاً یک فعالیت غیرقانونی تلقی می شود، مشکلی حیاتی است و مانعی برای رشد اقتصادی محسوب می شود. بررسی منابع نشان میدهد که مشارکتهای مالیاتی و تأمین اجتماعی، مقررات، خدمات بخش عمومی، کیفیت مؤسسات و تبعیت مالیات، نقش مهمی در تعیین میزان تلاش شرکتها برای فرار از مالیات دارند. اندازه گیری فرار مالیاتی به دلیل نیاز به داده ها و ناکافی بودن مشکل است. تعداد کمی از شاخص های فرار مالیاتی برآورد شده است، اما به نظر می رسد که نمی توان از آنها برای مقایسه بین المللی در بین کشورها استفاده کرد. این موضوع مهم تا حد زیادی در منابع، به ویژه برای بازارهای نوظهور نادیده گرفته شده است. در نتیجه، این مقاله به منظور توسعه یک شاخص جدید فرار مالیاتی (TEI) با استفاده از دادههای اساسی و جدید از بررسی استانداردشده سازمانهای بانک جهانی ۲۰۰۶-۲۰۱۷ انجام شده است. علاوه بر این، با استفاده از TEI جدید توسعه یافته، این مقاله اهمیت و سهم اشتراک اطلاعات و نفوذ بانک را در میزان فرار مالیاتی در بازارهای نوظهور بررسی میکند. این مقاله از نمونه ای از ۱۱۲ بازار در حال ظهور از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ و مدل توبیت در برآورد استفاده می کند. یافتههای تجربی این مقاله نشان میدهد که میانگین TEI در دوره ۲۰۰۶-۲۰۱۷ برای بازارهای نوظهور ۰٫۶۲، با دامنه (۰٫۲۵، ۰٫۷۵) است. علاوه بر این، متوجه شدیم که اشتراک اطلاعات و نفوذ بانکی بر میزان فرار مالیاتی، همانطور که توسط TEI، در بازارهای نوظهور مشخص شده است، تأثیر منفی میگذارد. نتایج تجربی همچنین این دیدگاه را تأیید میکند که شرکتهای بزرگ در نظر گرفته میشوند که شیوههای انطباق مالیاتی خوبی را اتخاذ کردهاند، در حالی که شرکتهای مستقر در مناطق دورافتاده به احتمال زیاد از مالیات فرار میکنند. اهمیت سیاسی بر اساس یافته های تجربی این مقاله پدیدار شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.