به اشتراک گذاری اطلاعات، نفوذ بانکی و فرار مالیاتی در بازارهای نوظهور

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 20

تعداد کلمات : 7600

مجله : risks

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
30 جولای 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1295 بازدید
41,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:به اشتراک گذاری اطلاعات، نفوذ بانکی و فرار مالیاتی در بازارهای نوظهور

 چکیده

  فرار مالیاتی که معمولاً یک فعالیت غیرقانونی تلقی می شود، مشکلی حیاتی است و مانعی برای رشد اقتصادی محسوب می شود. بررسی منابع نشان می‌دهد که مشارکت‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی، مقررات، خدمات بخش عمومی، کیفیت مؤسسات و تبعیت مالیات، نقش مهمی در تعیین میزان تلاش شرکت‌ها برای فرار از مالیات دارند. اندازه گیری فرار مالیاتی به دلیل نیاز به داده ها و ناکافی بودن مشکل است. تعداد کمی از شاخص های فرار مالیاتی برآورد شده است، اما به نظر می رسد که نمی توان از آنها برای مقایسه بین المللی در بین کشورها استفاده کرد. این موضوع مهم تا حد زیادی در منابع، به ویژه برای بازارهای نوظهور نادیده گرفته شده است. در نتیجه، این مقاله به منظور توسعه یک شاخص جدید فرار مالیاتی (TEI) با استفاده از داده‌های اساسی و جدید از بررسی استانداردشده سازمان‌های بانک جهانی ۲۰۰۶-۲۰۱۷ انجام شده است. علاوه بر این، با استفاده از TEI جدید توسعه یافته، این مقاله اهمیت و سهم اشتراک اطلاعات و نفوذ بانک را در میزان فرار مالیاتی در بازارهای نوظهور بررسی می‌کند. این مقاله از نمونه ای از ۱۱۲ بازار در حال ظهور از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ و مدل توبیت در برآورد استفاده می کند. یافته‌های تجربی این مقاله نشان می‌دهد که میانگین TEI در دوره ۲۰۰۶-۲۰۱۷ برای بازارهای نوظهور ۰٫۶۲، با دامنه (۰٫۲۵، ۰٫۷۵) است. علاوه بر این، متوجه شدیم که اشتراک اطلاعات و نفوذ بانکی بر میزان فرار مالیاتی، همانطور که توسط TEI، در بازارهای نوظهور مشخص شده است، تأثیر منفی می‌گذارد. نتایج تجربی همچنین این دیدگاه را تأیید می‌کند که شرکت‌های بزرگ در نظر گرفته می‌شوند که شیوه‌های انطباق مالیاتی خوبی را اتخاذ کرده‌اند، در حالی که شرکت‌های مستقر در مناطق دورافتاده به احتمال زیاد از مالیات فرار می‌کنند. اهمیت سیاسی بر اساس یافته های تجربی این مقاله پدیدار شده است.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Information Sharing, Bank Penetration and Tax Evasion in Emerging Markets

Abstract

 Tax evasion, which is typically considered an illegal activity, is a critical problem and is considered a barrier to economic growth. A review of the literature shows that tax and social security contributions, regulations, public sector services, the quality of institutions and tax compliance, play important roles in determining the degree to which firms attempt to evade taxes. Measuring tax evasion is problematic due to data requirements and inadequacies. Few tax evasion indices have been estimated but it appears that they cannot be used for international comparisons across countries. This important issue has largely been ignored in the literature, in particular for emerging markets. Consequently, this paper is conducted to develop a new tax evasion index (TEI) using the most substantial and recent data from the standardized World Bank Enterprises Survey 2006–2017. In addition, using the newly developed TEI, the paper examines the importance and contribution of information sharing and bank penetration to the degree of tax evasion in emerging markets. The paper uses a sample of 112 emerging markets from 2006–2017 and the Tobit model in estimation. The empirical findings from the paper indicate that the average TEI during the 2006–2017 period for emerging markets is 0.62, with a range of (0.25, 0.75). In addition, we find that information sharing and bank penetration negatively affect the degree of tax evasion, as proxied by the TEI, in emerging markets. The empirical results also confirm the view that large firms are considered to have adopted good tax compliance practices, while firms located in remote areas are more likely to evade taxes. Policy implications have emerged on the basis of the empirical findings from the paper.