عنوان فارسی مقاله:هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات و اعتماد به روابط تجاری درون سازمانی
چکیده
هدف: هدف از این مطالعه درک نحوه ایجاد و حفظ روابط تجاری موفق به وسیله ی کارکنان از طریق تجزیه و تحلیل عوامل اصلی کیفیت و تعهد ارتباطی است.
طراحی / روش شناسی / رویکرد: در این مطالعه، نویسندگان یک چارچوب مفهومی را توسعه و فرضیه های مربوط را با توجه به روابط بین هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات بین فردی، اعتماد و متغیرهای وابسته به کیفیت ارتباطی و تعهد ارتباطی درک شده، تشکیل می دهند. این مقاله فرضیه های ارائه شده را با کمک مدل سازی معادلات ساختاری، بر اساس یک نمونه از کره جنوبی، مورد بررسی قرار می دهد.
یافته ها: بر خلاف تفکر متداول، هم رنگی جمعیت شناختی، کیفیت ارتباطی درک شده را به طور مستقیم افزایش نمی دهد. نویسندگان دریافتند که ارتباطات بین فردی بر تعهد ارتباطی تاثیر مستقیم معنادار دارد، اما تعهد هیچ تاثیری بر کیفیت ارتباطی درک شده ندارد. به نظر می رسد هر دو نقش مستقل ایفا می کنند، اما از طریق ایجاد اعتماد به طور مثبت تاثیر می گذارند.
محدودیت ها / پیامدهای تحقیق: با استفاده از هم رنگی جمعیت شناختی و ارتباطات بین فردی به عنوان متغیرهای اصلی و اعتماد به عنوان میانجی و محرک اصلی ، نویسندگان اثرات تعهد ارتباطی درون سازمانی درک شده و کیفیت ارتباطی درک شده را مورد مطالعه قرار دادند. به طور دقیق، با میانجی قرار دادن متغیر اعتماد در روابط درون سازمانی بین هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات بین فردی و متغیرهای وابسته به کیفیت و تعهد ارتباطی درک شده ، فرضیه ها را تأیید می کنند. با این وجود، نویسندگان به طرز شگرفی هیچ شواهد معناداری مبنی بر تاثیر هم رنگی جمعیت شناسی بر افزایش کیفیت ارتباطی درک شده پیدا نکردند و همچنین هیچ یک به طور مستقیم منجر به تشدید ارتباطات نمی شوند، حتی در محیطی (به عنوان مثال کره)، که انتظار می رود.
پیامدهای عملی: بر اساس یافته های این مطالعه، مفاهیم عملی متعددی وجود دارد. درک ویژگی های ارتباطی بین فردی در یک محیط درون سازمانی، مدیران را قادر می سازد تا بهره وری و کارآیی سازمانی را بهینه کنند. روابط درونی سازمانی بین کارکنان به شدت وابسته به اعتماد متقابل به عنوان شاخصی برای کیفیت و تعهد ارتباطی است. سازمان ها همچنین می توانند از درک ساز و کارهای هم رنگی جمعیتی شناختی و ارتباطات بین فردی برای ایجاد اعتماد بین فردی بهره مند شوند.
اصالت / ارزش: تحقیقات در مورد تاثیر هم رنگی جمعیت شناختی و ارتباطات بین فردی و نقش میانجی اعتماد در یک رویکرد درون سازمانی نسبت به روابط تجاری بر کیفیت و تعهد ارتباطی درک شده ،کم است. بررسی متقابل اثرات و تعامل سازه هایی مانند هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات بین فردی و اعتماد بر کیفیت و تعهد ارتباطی درک شده، مشارکت اصلی این مطالعه در ادبیات مدیریت و روابط تجاری می باشد. بینش این مطالعه درباره روابط بین فردی به شرکت ها کمک می کند تا روابط تجاری بلندمدت برقرار کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.