هوش مصنوعی و آموزش کارآفرینی: پارادایمی در مؤسسات آموزش عالی قطر پس از همه گیری کووید-۱۹

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 7900

مجله : International Journal of Data and Network Science

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
1 آگوست 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2772 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هوش مصنوعی و آموزش کارآفرینی: پارادایمی در مؤسسات آموزش عالی قطر پس از همه گیری کووید-۱۹

 چکیده

 گسترش همه‌گیری کووید-۱۹ و قطع ارتباط شخصی معلم و دانش‌آموز در آموزش عالی، نیاز به یافتن راه‌حل‌هایی را برای تداوم فرآیند آموزشی و تضمین دسترسی به اطلاعات دقیق که سطح سرمایه انسانی را بهبود می‌بخشد، در برخورد با محیط‌های پویا تشدید کرد. بنابراین، این تحقیق به دنبال تحلیل تأثیر کاربرد هوش مصنوعی در آموزش کارآفرینی در مؤسسات آموزش عالی قطر پس از همه‌گیری کرونا بود. اندازه‌گیری هوش مصنوعی بر اساس ابعاد (یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، سیستم‌های خبره و بینایی ماشین) بود، در حالی که آموزش کارآفرینی با ابعاد (شناخت کارآفرینی، شایستگی کارآفرینی و روحیه نوآوری) اندازه‌گیری شد. این پژوهش از یک رویکرد کمی تجربی مبتنی بر جمع‌آوری داده‌ها از دانشجویان دانشگاه قطر با استفاده از پرسشنامه تهیه‌شده برای هدف پژوهش پیروی کرد. از این رو، نمونه سهولت مورد استفاده در پژوهش شامل ۴۰۲ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف قطر بود که نشان دهنده نرخ پاسخ ۶۷ درصدی از پرسشنامه‌های توزیع شده است. تجزیه و تحلیل آماری داده‌های تحقیق بر اساس تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس (CB-SEM) انجام شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تمامی ابعاد هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر آموزش کارآفرینی داشته است که بیشترین تأثیر را بینایی ماشین و کمترین آن را پردازش زبان طبیعی داشته است. بر این اساس، نتایج تحقیق نیاز به سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های فناورانه برای حمایت از نظام آموزشی با هدف تولید نیروی انسانی مبتکر با قابلیت مقابله با عدم قطعیت محیط کار را آشکار کرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Artificial intelligence and entrepreneurship education: A paradigm in Qatari higher education institutions after covid-19 pandemic

Abstract

 The spread of the Covid-19 pandemic and the interruption of personal communication between the teacher and students in higher education led to the need for finding solutions that enable the continuation of the educational process and ensure access to accurate information that improves the level of human capital in dealing with dynamic environments. Therefore, this research sought to analyse the impact of the application of artificial intelligence in entrepreneurship education in Qatari higher education institutions after the Corona pandemic. The measurement of artificial intelligence was based on dimensions (machine learning, natural language processing, expert systems, and machine vision), while entrepreneurship education was measured by dimensions of (entrepreneurial cognition, entrepreneurial competence, and innovation spirit). The research followed an experimental quantitative approach based on collecting data from Qatari university students using a questionnaire developed for the research purpose. Hence, the convenience sample used in the research was composed of 402 students from various Qatari universities, which represents a response rate of 67% from the distributed questionnaires. The statistical analysis of the research data was based on the covariance-based structural equation modeling technique (CB-SEM). The results of the research indicated that all dimensions of artificial intelligence had a positive impact on entrepreneurial education, with the highest impact being machine vision and the lowest impact being natural language processing. Accordingly, the results of the research revealed the need to invest in technological capabilities for supporting the educational system aimed at generating innovative human resources capable of coping with the uncertainty of the work environment