هوش مصنوعی (AI) در تصمیم گیری بازاریابی استراتژیک: یک دستور کار تحقیقاتی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 35

تعداد کلمات : 8300

مجله : Bottom line

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
11 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5025 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هوش مصنوعی (AI) در تصمیم گیری بازاریابی استراتژیک: یک دستور کار تحقیقاتی

 چکیده

 هدف: هدف از این مقاله مرور منابع و تأمل در مورد کاربرد هوش مصنوعی در موقعیت‌های استراتژیک و شناسایی تحقیقاتی است که در زمینه بکارگیری هوش مصنوعی در تصمیمات بازاریابی استراتژیک مورد نیاز است. طراحی/روش/رویکرد: بررسی منابع و مشاوره با کارشناسان بازاریابی که برای مشارکت در تحقیق دعوت شده بودند. یافته‌ها: تحقیقات کمی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم گیری استراتژیک بازاریابی وجود دارد. این مورد نیاز است زیرا مرز کاربرد هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری در بسیاری از حوزه‌های مدیریتی از عملیاتی به استراتژیک حرکت می‌کند. با توجه به ماهیت رقابتی چنین تصمیماتی و بینش استفاده از هوش مصنوعی در دفاع و حوزه‌های مشابه، زمان آن فرا رسیده است که روی استفاده از هوش مصنوعی در تصمیمات استراتژیک بازاریابی تمرکز کنیم. محدودیت‌ها / مفاهیم تحقیق: استفاده از هوش مصنوعی در تصمیم‌گیری استراتژیک بازاریابی مشخص است که در حال انجام است، اما از نظر تجاری حساس است، بنابراین داده‌ها در دسترس نویسندگان نیست. اهمیت عملی: پیامدهای قوی برای همه کسب‌وکارها، به‌ویژه کسب‌وکارهای بزرگ در صنایع رقابتی وجود دارد، جایی که عدم استقرار هوش مصنوعی در مواجهه با رقابت شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌گیری خود استفاده کرده‌اند، می‌تواند خطرناک باشد. پیامدهای اجتماعی: بخش عمومی یک تصمیم گیرنده بازاریابی بسیار مهم است. اگرچه در بیشتر موارد به صورت رقابتی عمل نمی‌کند، اما همچنان باید در مورد ارائه خدمات مختلف به شهروندان مختلف تصمیم گیری کند و خطرات ناشی از عدم ارائه خدمات به شهروندان خاص را شناسایی کند، بنابراین این مقاله مربوط به بخش عمومی است. اصالت/ارزش: این یکی از اولین مقالاتی است که به کارگیری هوش مصنوعی در تصمیم گیری استراتژیک بازاریابی را بررسی می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Artificial Intelligence (AI) in Strategic Marketing Decision-Making: A research agenda

Abstract

 Purpose: The purpose of this article is to review literature and thinking about the application of AI in strategic situations and to identify the research that is needed in the area of applying AI to strategic marketing decisions. Design/methodology/approach: Review of literature and consultation with marketing experts who were invited to contribute to the article.:Findings: There is little research into applying AI to strategic marketing decision-making. This is needed as the frontier of AI application to decision-making is moving in many management areas from operational to strategic. Given the competitive nature of such decisions and the insights from applying AI to defence and similar areas, it is time to focus on applying AI to strategic marketing decisions.Research limitations/implications: Applying AI to strategic marketing decision-making is known to be taking place, but the it is commercially sensitive, so data is not available to the authors.: Practical implications: There are strong implications for all businesses, particularly large businesses in competitive industries, where failure to deploy AI in the face of competition from firms who have deployed AI to improve their decisionmaking could be dangerous.: Social implications: The public sector is a very important marketing decision-maker. Although in most cases it does not operate competitively, it must still make decisions about making different services available to different citizens and identify the risks of not providing services to certain citizens, so this article is relevant to the public sector.: Originality/value: This is one of the first articles to probe deployment of AI in strategic marketing decision-making.