بررسی عوامل مرتبط با رشد هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17

تعداد کلمات : 4300

مجله : education sciences

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
10 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2645 بازدید
63,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی عوامل مرتبط با رشد هوش هیجانی و تاب آوری در دانشجویان

 چکیده

 متخصصان آموزشی آینده باید هم مهارت‌های آکادمیک و هم مهارت‌های شخصی مورد نیاز برای تاب آوری را داشته باشند. این متخصصان آینده با شرایط سختی روبرو خواهند شد و توسعه مهارت‌هایی مانند تاب آوری بخش مهمی از آموزش آنها است. هدف اصلی این مقاله پژوهشی، بررسی و تحلیل ارتباط بین هوش هیجانی، تاب‌آوری و شخصیت دانشجویانی است که در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های علوم تربیتی تحصیل می‌کنند. تحلیل کمی با طرح غیرتجربی، توصیفی، مقایسه‌ای و همبستگی انجام شد. نتایج نمونه سطوح بالاتر از میانگین را در هر سه بعد نشان می‌دهد که تاب‌آوری بالاترین مقادیر را نشان می‌دهد. با توجه به تأثیر جنسیت، مردان سطح بالاتری از تاب آوری را نسبت به زنان نشان دادند، در حالی که زنان تمایل به نشان دادن سطوح بالاتر معنویت داشتند. دانشجویانی که فعالیت بدنی و علوم ورزشی را مطالعه کردند نسبت به دانشجویان با سایر مدارک علوم تربیتی تاب‌آورتر و دارای نمرات هوش هیجانی وزنی بالاتری بودند. شفافیت هیجانی و ترمیم مستقیماً با سن آزمودنی‌ها مطابقت داشت. هوش هیجانی با ترمیم همبستگی مثبت داشت و این متغیر را به عنوان اساسی برای تاب آوری برجسته کرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Study of Factors Associated with the Development of Emotional Intelligence and Resilience in University Students

Abstract

 Future educational professionals should possess both the academic and personal skills needed for resilience. These future professionals will face difficult situations, and the development of skills such as resilience is an important part of their training. The primary objective of this research paper is to study and analyze the links between the emotional intelligence, resilience, and personalities of undergraduates studying for different degrees in educational sciences. A quantitative analysis was performed with a non-experimental, descriptive, comparative, and correlational design. The sample results show above-average levels in all three dimensions, with resilience exhibiting the highest values. Regarding the influence of gender, males presented a higher level of resilience than females, while females tended to exhibit higher levels of spirituality. University students who studied physical activity and sport sciences were found to be more resilient and to have higher weighted emotional intelligence scores than students with other educational science degrees. Emotional clarity and repair corresponded directly with the subjects’ age. Emotional intelligence was positively correlated with repair, highlighting this variable as fundamental to resilience.