هوش هیجانی و قربانی شدن قلدری مدرسه‌ای در دانش آموزان کودکان و نوجوانان: یک متاآنالیز

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 7800

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4094 بازدید
76,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هوش هیجانی و قربانی شدن قلدری مدرسه‌ای در دانش آموزان کودکان و نوجوانان: یک متاآنالیز

 چکیده

 قربانی شدن در مدرسه در میان کودکان و جوانان یک موضوع سلامت عمومی جهانی است که اثرات نامطلوب طولانی مدتی بر سلامت روانی و رشد رفتاری قربانیان دارد. تئوری‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که هوش هیجانی ممکن است به عنوان یک محافظ در برابر قربانی شدن قلدری در مدرسه عمل کند. با این حال، قدرت ارتباط بین هوش هیجانی و قربانی قلدری بحث برانگیز است. بنابراین، هدف ما انجام یک متاآنالیز برای ارزیابی ارتباط دقیق بین هوش هیجانی و قربانی شدن قلدری در مدرسه بود. ما یک جستجوی سیستماتیک در PubMed، Web of Science، ProQuest Dissertations، Google Scholar و China National Knowledge Infrastructure (CNKI) از ابتدا تا مارس ۲۰۲۲ برای مطالعات مرتبطی انجام دادیم که ارتباط بین هوش هیجانی و قربانی شدن قلدری در مدرسه را بدون محدودیت زبانی بررسی کرده بودند. بیست و چهار مقاله در متاآنالیز ما گنجانده شد (n = 27438). بین هوش هیجانی و بزه دیدگی مدرسه در دانش‌آموزان کودکان و نوجوانان رابطه کوچک، منفی و معنی‌داری وجود داشت. ابزارهای سنجش هوش هیجانی و جنسی متغیرهایی بودند که ارتباط بین هوش هیجانی و قربانی قلدری را به طور معنی داری تعدیل کردند. یافته‌ها نشان داد که بهبود هوش هیجانی دانش‌آموزان می‌تواند یک استراتژی مهم برای کاهش خطر قلدری دانش‌آموزان در مدرسه و آنلاین باشد. این در بین دانش آموزان پسر موثرتر خواهد بود.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Emotional Intelligence and School Bullying Victimization in Children and Youth Students: A Meta-Analysis

Abstract

 School victimization among children and youth is a global public health issue that has longterm adverse effects on the victims’ mental health and behavioral development. Theories and research suggest that emotional intelligence may operate as a buffer against school bullying victimization. However, the strength of the association between emotional intelligence and bullying victimization is controversial. Therefore, we aimed to conduct a meta-analysis to evaluate the exact association between Emotional intelligence and school bullying victimization. We conducted a systematic search in PubMed, Web of Science, ProQuest Dissertations, Google Scholar, and China National Knowledge Infrastructure (CNKI) from inception to March 2022 for relevant studies that examine the association between emotional intelligence and school bullying victimization without a language limit. Twentyfour articles were included in our meta-analysis (n = 27,438). There was a small, negative, and significant association between emotional intelligence and school victimization among children and youth students. Sex and emotional intelligence measurement tools were variables that significantly moderated the link between emotional intelligence and bullying victimization. The findings indicated that improving students’ emotional intelligence could be a crucial strategy to lower the students’ risk of being bullied in school and online. It would be more effective among male students.