آیا یارانه‌های مستقیم یا مشوق‌های مالیاتی می‌تواند کارایی تحقیق و توسعه صنعت تولید در چین را بهبود بخشد؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28

تعداد کلمات : 8300

مجله : processes(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
12 ژوئن 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2480 بازدید
72,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آیا یارانه‌های مستقیم یا مشوق‌های مالیاتی می‌تواند کارایی تحقیق و توسعه صنعت تولید در چین را بهبود بخشد؟

 چکیده

 درک تأثیر روش‌های مختلف حمایتی دولت بر کارایی تحقیق و توسعه برای ارزیابی عملکرد سیاست‌های نوآوری در کشورهای مختلف اهمیت زیادی دارد. ما ۳۱ صنعت تولیدی در چین را از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ انتخاب کرده و از روش تحلیل مرزی تصادفی (SFA) برای اندازه‌گیری کارایی تحقیق و توسعه استفاده کردیم، و از روش رگرسیون توبیت برای بررسی رابطه بین یارانه‌های مستقیم دولت و سیاست‌های مالیات ترجیحی و کارایی تحقیق و توسعه ساخت استفاده کردیم. نتایج نشان می‌دهد که راندمان کلی تحقیق و توسعه صنعت تولید چین پایین بود، اما به طور پیوسته در حال افزایش است و کارایی تحقیق و توسعه صنایع نوظهور به طور قابل‌توجهی بالاتر از صنایع سنتی بود. مشوق‌های مالیاتی نقش ثابت و معنی داری در ارتقای کارایی تحقیق و توسعه در تولید ایفا کردند. یارانه‌های مستقیم تحت تأثیر عواملی مانند ترجیح بلندمدت دولت و عدم تقارن اطلاعاتی، تأثیر معنی داری بر کارایی تحقیق و توسعه فعلی صنعت تولیدی نداشت و پس از دو سال تأخیر شروع به ایفای نقش مثبت کرد. بر اساس یافته‌های تحقیق فوق، این مقاله پیشنهاد می‌کند که نرخ‌های مالیات ترجیحی تصاعدی را می‌توان بر اساس رویکرد «پایه + افزایش» برای سیاست‌های ترجیحی مالیاتی طراحی کرد. در عین حال، باید نسبت‌های متفاوتی از کاهش مالیات برای بنگاه‌های با اندازه‌ها و سطوح مختلف نوآوری تعیین شود و تمرکز بر شرکت‌های کوچک و متوسط و صنایع نوظهور باشد. در زمینه یارانه‌های تأمین مالی مستقیم، دولت نه تنها باید حمایت از تحقیقات پایه را افزایش دهد، بلکه باید به بنگاه‌هایی که مشوق‌های مالیاتی برای تحقیق و توسعه دریافت می‌کنند، ترجیح دهد تا اثر مکمل دو نوع سیاست یارانه‌ای افزایش یابد. هدف این مقاله عمدتاً شامل سه جنبه است: اول، بر اساس وضعیت چین، تأثیر یارانه‌های مستقیم دولتی و مشوق‌های مالیاتی بر کارایی تحقیق و توسعه صنعت تولید آزمایش می‌شود. دوم، ما شواهدی را ارائه می‌دهیم که نشان می‌دهد یارانه‌های مستقیم مالی دولت، صندوق‌های تحقیق و توسعه شرکت را «تأمین می‌کند». ثالثاً، ما تأثیر مقیاس شرکت، سطح نوآوری، مالکیت و توانایی مدیریت را بر کارایی تحقیق و توسعه صنعت تولید توصیف می‌کنیم و مکانیسم تأثیر احتمالی را مطرح می‌کنیم.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Can Direct Subsidies or Tax Incentives Improve the R&D Efficiency of the Manufacturing Industry in China?

Abstract

 The understanding of the impact of different government support methods on R&D efficiency is of great significance for evaluating the performance of innovation policies in various countries. We selected 31 manufacturing industries in China from 2009 to 2015, used the stochastic frontier analysis (SFA) method to measure R&D efficiency, and used tobit regression method to examine the relationship between direct government subsidies and preferential tax policies and manufacturing R&D efficiency. The results reveal that the overall R&D efficiency of China’s manufacturing industry was low, but it has been steadily increasing, and the R&D efficiency of emerging industries was significantly higher than that of traditional industries. Tax incentives played a stable and significant role in promoting R&D efficiency in manufacturing. Affected by factors such as the government’s long-term preference and information asymmetry, direct subsidies had no significant impact on the current R&D efficiency of the manufacturing industry, and began to play a positive role after a two-year lag. Based on the above research findings, this paper suggests that progressive preferential tax rates can be designed according to the “base + increment” approach for tax preferential policies. At the same time, different proportions of tax cuts should be set for enterprises of different sizes and levels of innovation, and the focus should be on small and medium-sized enterprises and emerging industries. In terms of direct funding subsidies, the government should not only increase the support for basic research, but also give more preference to enterprises that receive tax incentives for research and development, so as to enhance the complementary effect of the two types of subsidy policies. The marginal contribution of this paper mainly includes three aspects: First, based on the Chinese situation, the impact of direct government subsidies and tax incentives on the R&D efficiency of the manufacturing industry is tested. Second, we present the evidence that direct government funding subsidies “crowd out” enterprise R&D funds. Thirdly, we describe the influence of enterprise scale, innovation level, ownership, and management ability on R&D efficiency of the manufacturing industry, and put forward the possible influence mechanism.