عنوان فارسی مقاله:استراتژی ها و سطوح قیمت گذاری و تأثیر آن بر روی سود آوری شرکتی
چکیده
تعریف سیاست قیمت یکی از مهمترین تصمیمات در مدیریت میباشد زیرا بر سود اوری شرکت و رقابت پذیری بازار تأثیر میگذارد. علی رغم اهمیت قیمتها در سازمانها، این مؤلفه توجه زیادی را توسط بسیاری از بازاریابان و دانشگاهیان دریافت نکرده است زیرا این بر طبق برآوردها، کمتر از ۲ درصد مقالات در مجلات پیشرو را شامل میشود. از این روی هدف این مطالعه پیشنهاد و تست یک مدل نظری میباشد که اثرات سیاست قیمت گذاری را بر روی سود اوری شرکت نشان میدهد. برای رسیدن به این هدف، ۱۵۰ شرکت در بخش فلز- مکانیک در شمال شرق ریو گرانده دول سول استیت، برزیل میباشد که راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر مشتری، راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت و راهبردهای قیمت گذاری مبتنی بر هزینه را با سطوح قیمت و عملکرد با توجه به سود اوری تلفیق میکند. نتایج نشان میدهد که سود اوری شرکتها به طور مثبتی توسط راهبرد قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و سطوح قیمت بالا تحت تأثیر قرار میگیرد و به طور منفی توسط سطوح قیمت پایین تحت تأثیر قرار میگیرد. این یافتهها نشان میدهد که سیاستهای قیمت گذاری بر سود اوری سازمانها اثر دارد و از این روی، یک دیدگاه راهبردیتر در فرایند قیمت گذاری میتواند تشکیل دهنده یک بعدی باشد که توسط مدیران نمیتواند نادیده گرفته شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.