عنوان فارسی مقاله:تأثیر ویژگیهای شخصیتی و نگرانی حفظ حریم خصوصی اطلاعات بر پذیرش محیط یادگیری الکترونیکی در طول همهگیری COVID-19: یک مطالعه تجربی
چکیده
در پاسخ به همهگیری COVID-19، فرآیندهای آموزش و یادگیری تغییرات قابل توجهی را تجربه کردهاند. مؤسسات آموزش عالی در تایوان از اقدامات مداخله در بحران برای اجرای فوری روشهای یادگیری یکپارچه مانند آموزش و یادگیری آنلاین استفاده کردند. با این حال، دانش آموزان زمانی برای آماده شدن نداشتند. بنابراین، این مطالعه رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و اعتقاد به تئوری توطئه را بهعنوان پیشایند نگرانی دانشآموزان برای حفظ حریم خصوصی اطلاعات (CFIP) و رابطه متعاقب آن بین CFIP و قصد رفتاری دانشآموزان برای گزارش اطلاعات شخصی خود به ارائهدهندگان خدمات آموزش الکترونیکی مورد بررسی قرار داد. در مورد پذیرش محیط آموزش الکترونیکی این مطالعه مقطعی از یک پرسشنامه برای جمع آوری دادهها از دانشجویان دانشگاه در تایوان استفاده کرد. در مجموع از ۲۸۵ پاسخ معتبر برای تحلیل نهایی استفاده شد. چارچوب تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که مدل پیشنهادی حدود ۶۶٫۴ درصد از واریانس قصد رفتاری را توضیح میدهد (R2 = 0.664) یافتهها تأیید میکنند که چهار ویژگی شخصیتی – توافقپذیری، گشودگی نسبت به تجربیات، وظیفهشناسی و روان رنجوری- و اعتقاد به تئوری توطئه به طور قابلتوجهی بر CFIP دانشآموزان تأثیر گذاشته است. اما در مورد برونگرایی، ضریب مسیر غیر معنی دار گزارش شد. CFIP رابطه بین اعتقاد به تئوری توطئه و قصد رفتاری را واسطه میکند. ارائه دهندگان خدمات آموزش الکترونیکی باید این عوامل تعیین کننده را در بهبود و تأیید اصول مربوط به پذیرش محیط یادگیری الکترونیکی در نظر بگیرند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.