light box
امتیاز 2.93 مدل های کسب و کار پایدار برای ایجاد سرویس های مالی موبایلی در نیجریه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 31
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Innovation & Knowledge
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مدل های کسب و کار پایدار برای ایجاد سرویس های مالی موبایلی  در نیجریه

 چکیده  

با وجود جمعیت زیاد نیجریه، بازار بسیار بزرگ مصرف کننده و تعداد زیادی از اپراتورهای پول موبایلی (MMO)، جذب و پذیرش خدمات پول موبایلی در آفریقا در پایین‌ترین مقدار خود بوده است. انتظار می‌رود که ورود خدمات پولی موبایل به بازار پس از یک پروسه دقیق صدور مجوز و تنظیم توسط بانک مرکزی نیجریه منجر به تسریع در گنجایش و شمول مالی و افزایش تعداد کلی معاملات در کشور شود. این در حالی بود که نتیجه مورد انتظار افزایش شمول مالی حاصل نشد. اگرچه دلایل مختلفی به عنوان علت این امر مطرح شده است، در این مقاله استدلال می‌شود که نبود مدل‌های تجاری پایدار برای ایجاد خدمات پول موبایلی یکی از بزرگترین موانع است. ثابت شده است که مدل‌های تجاری موجود برای خدمات پولی موبایل غیرقابل تحمل و سود نیست. از طریق مطالعات موردی اپراتورهای پول موبایلی موجود، این مقاله دلایل استقرار ناموفق خدمات پول موبایلی توسط MMOs در نیجریه را بررسی کرده و اقدام به ایجاد چارچوبی برای مدلهای تجاری پایدار برای این بازار می‌کند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که MMO ها باید به همه جوانب مدلهای تجاری مورد استفاده در ایجاد خدمات پولی موبایل با تأکید ویژه بر ارزش پیشنهادی، بخشهای مشتری و مقیاس توجه جدی داشته باشند(ایجاد سرویس های مالی موبایلی).

Title: Sustainable business models for the creation of mobile financial services in Nigeria

Abstract

 Despite Nigeria’s huge population, huge consumer market and the vast number of mobile money operators (MMOs), the uptake of mobile money services has been the lowest in Africa. The introduction of mobile money services into the market after an elaborate licensing and regulatory process by the Central Bank of Nigeria was expected to accelerate financial inclusion and increase the overall number of transactions in the country. This was however not the case as the expected result of increased financial inclusion was not achieved. Although various reasons have been suggested as the cause of this, the paper argues that the lack of sustainable business models for the creation of mobile money services has been one of the greatest hindrances. Existing business models for mobile money services have proven to be unsustainable and unprofitable. Through case studies of existing mobile money operators, this paper investigates the reasons for unsuccessful deployment of mobile money services by MMOs in Nigeria and proceeds to develop a framework for sustainable business models for this market. Results of this study suggest that MMOs should pay close attention to all aspects of the business models they deploy in the creation of mobile money services with particular emphasis on the value proposition, customer segments and scale.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
تأثیر زکات تولید در افزایش درآمد در کاهش فقر جامعه در آچه اندونزی
خـریـد محـصـول
مروری بر راه حل‌های اینترنت اشیا برای کنترل انرژی هوشمند در ساختمان‌ها برای کاربردهای شهر هوشمند
خـریـد محـصـول
تحلیل محتوای صندوق های سرمایه گذاری مطابق با شرع در KSA: آیا عدالت اجتماعی مهم است ؟
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
یک مطالعه اکتشافی برای شناسایی تأثیر سبک های رهبری در دستیابی به تعالی نهادی در بخش عمومی
خـریـد محـصـول
شروع تحقیقات کیفی: راهنمای فلسفی و عملی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا