light box
امتیاز 2.93 تحقیق مربوط به جو سازمانی: یک رویکرد پیشنهادی با تاکید بر مؤسسات بانکداری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 11
تعداد کلمات : 4300
مجله : Business Process Management Journal
انتشار : 2012
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تحقیق مربوط به جو سازمانی: یک رویکرد پیشنهادی با تاکید بر مؤسسات بانکداری

 چکیده

 سختی کسب دانش و اطلاعات در خصوص روابط بین کارکنان و تیم‌های کاری در یک شرکت را می‌توان با یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین مفاهیم مربوط به مدیریت منابع یعنی مفهوم وجو سازمانی حل کرد. بر طبق شیوانتو (۲۰۰۳)، جو یک محیط اجتماعی و روانی است که در سازمان وجود دارد و بر رفتار اعضای آن اثر دارد. این خود تحت تأثیر برخی عوامل نظیر سبک‌های رهبری، ساختار سازمانی، راهبردهای انگیزشی، نیازهای فرد و دلایل دیگر دارد. حاصل ترکیبی از این عوامل، جو سازمانی است که به نوبه خود بر عملکرد، بهره وری، غیبت از محیط کار و غیره اثر دارد (اشکانسی و همکاران ۲۰۱۱). این موضوع در بر گیرنده طیف وسیعی از مدل‌ها و فرضیات نظری از مدل‌های بسیار اختصاصی نظیر مدل ریزاتی (۲۰۰۲) که بر تحلیل جو سازمانی در دانشگاه‌های فدرال برزیل تاکید دارد تا مدل‌های عمومی نظیر مدل سبریکا ۱۹۸۳ که ر کسب و کار به کار می‌رود می‌باشد. در بیشتر این مدل‌ها، روش سؤالات انتها باز و پرسش نامه ارائه می‌شود که در آن مخاطب هدف به سؤالات پاسخ داده و بخش مسئول درخواست، بایستی قادر به پردازش داده‌ها و ارائه نتایج باشد (هالوی ۲۰۱۲). این نتایج به نوبه خود به صورت گراف ارائه می‌شود که در بر گیرنده درصد رضایت پاسخگویان بوده و اشاره به عوامل مهمی دارند که بر جو هر سازمان اثر دارد (ارنتز و همکاران ۲۰۱۱). یک شیوه دیگر برای نمایش نتایج، فرم توصیفی است. افراد ادراکات مربوط به داده‌های ارائه شده را توصیف کرده و در مورد مفهوم آن‌ها نتیجه گیری می‌کنند به طوری که تفسیر به یک مسئله ذهنی تبدیل می‌شود. علاوه بر این اشکال سنتی، سبراگیا (۱۹۸۳)، ارائه پروفیل‌های جوی را پیشنهاد کرده‌اند. پروفیل جو منحنی‌ای است که نتایج یک تحقیق را در یک شرکت خاص و نسبت به عوامل مهم نشان می‌دهد(رویکرد پیشنهادی تاکید بر مؤسسات بانکداری).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

Title: Organizational climate research: a proposed approach focused on banking institutions

Abstract

The difficulty in acquiring knowledge about relationships between employees and work teams in a company is partly circumvented by one of the most used and important concepts regarding human resources management, the concept of organizational climate. According to Chiavenato (2003), climate is the psychological and social environment that exists in an organization and influences its members` behavior. It is affected by a number of factors, such as: leadership styles, organizational structure, motivational strategies, each individual's needs and reasons, among others. The result of the composition of these factors creates the organizational climate, which in turn influences performances, productivity, absenteeism rate, etc (Ashkanasy et al., 2011). The subject includes a wide variety of models and theoretical assumptions, from very specific models, such as Rizzatti's (2002), which focuses on organizational climate analysis in Brazilian federal universities, to broader ones such as Sbragia's (1983), which can be applied in general businesses. In most of these models, a survey questionnaire/open-ended questions methodology is presented, in which the target audience responds to the questions and the department responsible for the application shall be in charge of processing data and presenting the results.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی فاکتور های مهم و حیاتی موفقیت در اتخاذ مدیریت دانش: یک مقاله مروری
خـریـد محـصـول
بررسی اهمیت و کاربرد فرهنگ سازمانی در در بهبود مدیریت کیفیت جامع در محیط دانشگاه
خـریـد محـصـول
توسعه مدل مدیریت سنجه شناسی و اندازه گیری از طریق تکنیک های تحلیل سلسله مراتبی
خـریـد محـصـول
بررسی خصوصیات ساختار سازمانی در ارتباط با استراتژی تلفیقی رقابتی
خـریـد محـصـول
نقد برابری و عدالت سلامت بازاریابی اجتماعی: مداخلات بر چه زمینه ای تأثیر می‌گذارند؟
خـریـد محـصـول
بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در فرهنگ تولید و سازمانی
خـریـد محـصـول
ادغام و یکپارچه سازی خروجی های نامناسب و متغیر های کنترل ناپذیر در تحلیل پوششی داده ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی روشهای شناسایی نقاط داغ برای جاده‌های شهری
خـریـد محـصـول
شناسایی نقاط سیاه مبتنی بر شدت آسیب: ارزیابی روش در شهرداری هجیرینگ
خـریـد محـصـول
ارزیابی و اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا