light box
امتیاز 2.93 عوامل مؤثر بر همسویی و اثر آن بر عملکرد سازمانی در دانشگاه‌ها">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 5400
مجله : International Conference on Business Administration, Marketing and Economics
انتشار : 2013
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:عوامل مؤثر بر همسویی و اثر آن بر عملکرد سازمانی در دانشگاه‌ها

 چکیده  

 همسو سازی فناوری اطلاعات و کسب و کار شامل استفاده از فناوری اطلاعات متناسب با راهبردها، اهداف و نیازهای کاربردی است. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که دست یابی به همسویی به اطمینان از بهبود سازمانی کمک می‌کند. این مقاله به بررسی مسئله و مسائل مربوط به همسو سازی، شناسایی، تحلیل و بحث عوامل مؤثر بر همسویی پرداخته و ساختارها را به ابعاد خاصی طبقه بندی کرده و مدلی را برای همسویی در دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کند. این مطالعه به تشکیل مدل نظری مؤثر بر ابعاد همسوسازی مؤثر بر عملکرد سازمانی کمک می‌کند. این مدل موید اهمیت طبقه بندی به ابعاد در دست یابی به همسویی کسب و کار-فناوری اطلاعات و اثران بر روی عملکرد دانشگاه‌ها می‌شود(عملکرد سازمانی در دانشگاه‌ها).

Title: Antecedents factors affecting alignment and its impact to organizational performance in universities

Abstract

 Business and Information Technology (IT) alignment involves applying IT in an appropriate and timely way, in harmony with business strategies, goals and needs. Prior research argues that achieving alignment contributes immensely to ensuring that IT investments improve organisational performance. One important issue in business–IT alignment study is the absence of alignment. Findings indicate that there are many factors/variables that consistently enhance business-IT alignment. By identifying factors to achieve business-IT alignment, the problem on the absence of alignment could be addressed. Due to the complexity of business-IT alignment, there is possibility that successful alignment focuses on managing specific alignment dimension by investigating factors that encourage particular dimension. Past studies have shown the relationship between business-IT alignment and organizational performance. However, only few researchers tried to relate between the factors with organizational performance. Literature on alignment discovered that there seems to be confusion in clarifying the business-IT alignment concept. Based on this gap, this paper examines problem and issues on alignment, identify, analyze and discuss factors affecting alignment, then categorize the constructs identified into dimensions and propose a model for alignment in universities. The study contributes to the formation of a theoretical model influencing alignment dimension that has impact on organizational performance. The model is important to provide empirical evidence that confirms the importance of categorizing factors into dimensions in achieving business-IT alignment and their influence on universities’ performance.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
افزایش ظرفیت برای توسعه کارآمد استعدادهای ورزشی: درک فرصت ها و چالش ها
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل مقایسه ای و کاربرد شبکه های عصبی عمیق در پیش بینی کووید -۱۹
خـریـد محـصـول
تاثیر پیام های نوآوری محصول بر قصد خرید محصولات ضروری
خـریـد محـصـول
نوآوری های بنیادی: بین دانش و فرصت های تحقیقاتی آینده
خـریـد محـصـول
تحلیل قصد استفاده از چت بات: مشاوره دامپزشکی
خـریـد محـصـول
اثرات مکمّل های دیجیتال بر بهره وری و اشتغال
خـریـد محـصـول
درک دانشجویان از محیط متنوع یادگیری بر قصد آنها نسبت به کارآفرینی
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه های موثر مدیریت منابع انسانی بر حفظ کارمندان: دانشگاه فنی تاماله
خـریـد محـصـول
تأثیر حرفه‌ای گری و تجربه حسابرس بر سطح قضاوت‌های مهم با اخلاق حرفه‌ای
خـریـد محـصـول
تاب آوری کارکنان، القای اطلاعات و ارائه خدمات بین ارائه دهندگان بیمه خدمات درمانی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا