light box
امتیاز 2.65 فاکتور های تاثیرگذار بر تسهیم و اشتراک اطلاعات">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 9400
مجله : Online Information Review
انتشار : 2015
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:فاکتور های تاثیرگذار بر تسهیم و اشتراک اطلاعات در  سایت های  شبکه های اجتماعی در بین دانشجویان: استفاده از الگوی  تسهیم دانش در سایت های شبکه های اجتماعی  

 چکیده

 هدف: مقاله‌ی حاضر در صدد تعیین پیشایندهای محیطی و فردی برای تسهیم اطلاعات در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی (SNS) و بررسی تأثیر دو سویه میان دو عامل بر اساس مدل تسهیم دانش است.

طرح/روش شناسی/رویکرد: برای جمع آوری داده‌ها، از پرسشنامه‌ی آنلاین از دانشجویان استفاده شد. جهت آزمون فرضیات و مطالعه‌ی سؤالات تحقیق، از رگرسیون چند گانه ی سلسله مراتبی استفاده شد.

نتایج: در خصوص فاکتورهای محیطی، لازم به ذکر است که با افزایش تصور و ادراک کاربران از مخاطب به عنوان مجموعه‌ای از پیوند های ضعیف، تمایل تسهیم و اشتراک اطلاعات روی SNS، مستقل از اندازه‌ی شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. عوامل شخصی مانند خودکارامدی اطلاعات، انتظارات پیامد اجتماعی مثبت و احساس لذت اشتراک و تسهیم، از شاخص‌های پیش بینی معنی دار فعالیت‌های اشتراک هستند. علاوه بر این، تأثیر متقابل معنی دار طوری است که تاثیرات انتظارات پیامد اجتماعی روی فعالیت‌های تسهیم روی SNS زمانی بیشتر است که کاربران فکر کنند مخاطبان، پیوند ضعیف‌تری هستند(فاکتورهای تاثیرگذار برتسهیم و اشتراک اطلاعات).

اصلیت/ارزش: مطالعه ی حاضر  موجب تقویت مطالعات  مدل تسهیم دانش با استفاده از آن در زمینه ی SNS و  پیشرفت تحقیقات SNS با مد نظر قرار دادن فاکتور های محیطی و فردی و برهمکنش آن ها می شود(فاکتورهای تاثیرگذار برتسهیم و اشتراک اطلاعات).

TITLE: Factors affecting information sharing in social networking sites amongst university students

Abstract

Purpose – Drawing upon the knowledge sharing model, the purpose of this paper is to identify personal and environmental antecedents to information sharing on social networking sites (SNSs) and examines the interaction effects between the two factors.
Design/methodology/approach – Data were collected via online survey with college students. Hierarchical multiple regressions were performed to test hypotheses and examine research questions.
Findings – With regard to environmental factors, the more users perceive their audience to be a collection of weak ties, the more likely they are to share information on SNSs, independent of the size of their networks. Personal factors such as information self-efficacy, positive social outcome expectations, and sharing enjoyment feelings were found to be significant predictors of sharing activities. In addition, a significant interaction effect was found such that the effects of social outcome expectations on sharing activities on SNSs are manifested to a greater extent when users perceive their audience as weak ties rather than strong ties.
Originality/value – This study extends the knowledge sharing model literature by applying it to the SNS context and advances SNS research by taking into consideration both environmental factors and personal factors and their interactions.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
    خـریـد محـصـول
    راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
    خـریـد محـصـول
    ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
    خـریـد محـصـول
    اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
    خـریـد محـصـول
    کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
    خـریـد محـصـول
    تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
    خـریـد محـصـول
    اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
    خـریـد محـصـول
    کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
    خـریـد محـصـول
    حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
    خـریـد محـصـول
    بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا