light box
امتیاز 2.65 مداخلات والدین محور برای نوجوانان یا بزرگسالان با ASD">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 27
تعداد کلمات : 2019
مجله : Research in Autism Spectrum Disorders
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مداخلات والدین محور برای نوجوانان یا بزرگسالان با ASD (اوتیسم) و پیامدهای بهزیستی والدین: یک مرور سیستماتیک با فراتحلیل

چکیده

پیش زمینه و هدف: نیاز به شواهد بهتری در خصوص مداخلات والدین محور برای کودکان بالای ۷ سال و بزرگ سالان وجود دارد که در دستور العمل های بالینی توصیه می‌شوند.

روش: یک مرور سیستماتیک روی مطالعات منتشر شده بین ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ برای بررسی پیامدهای بهزیستی مداخلات والدین محور بر روی اختلال طیف اوتیسم از طریق جست و جوی منابع الکترونیک MEDLINE, PsychINFO, CINAHL و دیتابیس کاکرین انجام شد.

 نتایج: ۹۶۰۵ عنوان،۵۷ مقاله‌ی کامل و چکیده قرائت شد. دو مورد مرور سیستماتیک و ۲۲ مورد شامل مطالعات مداخله‌ای بودند. از این تعداد، پنج مورد کارازمایی های کنترل شده تصادفی، سه مورد کارازمایی کنترل شده و ۱۴ مورد مطالعات همگروهی بودند. مداخلات شامل موارد زیر بودند: آموزش والدین (۱۲)، آموزش استراحت یا ذهن آگاهی (۶)، گروه‌های پشتیبانی از والدین (۲) و مداخلات چند مؤلفه‌ای. مطالعات، پنج پیامد بهزیستی را گزارش کردند: کیفیت زندگی، استرس والدین، خودکارآمدی، سبک تربیتی و رضایت. فراتحلیل های مجزا، هر پیامد را برای آزمایش و برآورد اثرات در مطالعات، مقایسه کردند. پیامدهای معنی دار آماری برای کاهش استرس والدین از طریق آموزش ذهن آگاهی و برای بهبود سبک والدین و رضایت از طریق آموزش والدین بدست آمد(مداخلات والدین محور برای نوجوانان).

نتیجه گیری:تجزیه تحلیل نشان می دهد که مطالعات والدین محور موجب بهزیستی والدین می شود. ولی  تحقیقات بیشتر برای تعیین مدل بهینه ی مداخله والدین لازم است.

Title: Parent focused interventions for older children or adults with ASD and parent wellbeing outcomes: A systematic review with metaanalysis

Abstract

Background: There is a need for better evidence in relation to parent-focussed interventions for older children (over 7 years) and adults, which are recommended in clinical guidelines.
Method: We conducted a systematic review of studies published between 2006 and 2016 investigating wellbeing outcomes of ASD parent focussed interventions via a search of electronic databases including MEDLINE, PsychINFO, CINAHL and the Cochrane database.
Results: We screened 9605 titles, 57 full text articles and abstracts were read. Two were systematic reviews and 22 experimental intervention studies were included for review. Of these, five were Randomised Controlled Trials, three Controlled Trials and 14 Cohort studies. Interventions were: Parent education and training (n = 12); Mindfulness or relaxation training (n = 6), Parent support groups (n = 2) and Multicomponent interventions (n = 2). Studies reported five wellbeing outcomes: quality of life, parent stress, self-efficacy, parenting style and satisfaction. Separate meta-analyses compared each outcome, to test and estimate the summary effect shared by studies reporting each intervention. Statistically significant outcomes were obtained for reducing parent stress via mindfulness training and for improving parent style and satisfaction, through parent education.
Conclusions: Analyses of a small number of studies indicate that parent focussed interventions could be effective in improving parent wellbeing, however further research is needed to determine optimal parent intervention models.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
    خـریـد محـصـول
    شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
    خـریـد محـصـول
    واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
    خـریـد محـصـول
    ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
    خـریـد محـصـول
    مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
    خـریـد محـصـول
    مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
    خـریـد محـصـول
    مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
    خـریـد محـصـول
    رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
    خـریـد محـصـول
    مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا