light box
امتیاز 2.93 مقایسه پذیری اطلاعات حسابداری، تفاوت‌های تقاضا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 49
تعداد کلمات : 19000
مجله : China Journal of Accounting Studies
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مقایسه پذیری اطلاعات حسابداری، تفاوت‌های تقاضا و انتقال اطلاعات درون شرکتی

 چکیده  

 مطالعات اثرات و پیامدهای اقتصادی مقایسه پذیری اطلاعات حسابداری عمدتاً بر سطح شرکت متمرکز است. شواهد تجربی کمی وجود دارد که نشان می‌دهد سرمایه گذاران از مقایسه پذیری برای سرمایه گذاری درون شرکتی استفاده می‌کنند. این مقاله، به بررسی تجربی اثر مقایسه پذیری اطلاعات حسابداری روی انتقال اطلاعات از دیدگاه تقاضای اطلاعات سرمایه گذاری می‌پردازد. نتایج نشان می‌دهد که افزایش مقایسه پذیری موجب تسهیل انتقال اطلاعات سود در شرکت، فارغ از این که آیا سرمایه گذار از اطلاعات برای تأیید اطلاعات فعلی استفاده می‌کند یا خیر می‌شود. با این حال، وقتی که قابلیت اطمینان اطلاعات حسایداری تغییر می‌کند، نقش مقایسه پذیری متفاوت است. نتایج نشان کی دهد که حقوق مالکیت و محیط اطلاعات بر مقایسه پذیری اثر دارد. در نهایت، استفاده از اطلاعات قابل مقایسه توسط سرمایه گذاران موجب کاهش پاسخ بازار به اطلاعات سود شرکت می‌شود. به طور خلاصه، مقایسه پذیری نقش مهمی در استفاده از اطلاعات خارجی برای ارزیابی ارزش شرکت ایفا می‌کند. این مطالعه امکان درک جامع اثرات اقتصادی مقایسه پذیری اطلاعات حسابداری را داده و اهمیت زیادی برای افشای اطلاعات شرکت و مقررات دولت دارد.

Title: Accounting information comparability, demand differences and cross-firm information transfer

Abstract

 Studies of the economic consequences of accounting information comparability mainly focus on the level of the individual firm. There is little direct empirical evidence that investors use comparability for cross-firm investment. This paper empirically examines the impact of accounting information comparability on cross-firm information transfer from the perspective of investor information demand. We find that increases in comparability can facilitate the transfer of earnings information across firms, regardless of whether the investor uses the information to expect unknown or verify existing information. However, when the reliability of accounting information changes, the role of comparability is different. We also find that property rights and the information environment affect comparability’s influence. Finally, the use of comparable information by investors will reduce the market response to the firm’s earnings information. In summary, comparability plays an important role in investors’ acquisition and use of external information to assess a firm’s value. Our study provides a more comprehensive understanding of the economic consequences of accounting information comparability and has important implications for corporate information disclosure and government regulation.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
مدیریت دولتی و منافع عمومی: ارائه مجدد یک مفهوم فراموش شده
خـریـد محـصـول
ویتامین B6: یک ترکیب طولانی شناخته شده با پیچیدگی‌های تعجب آور
خـریـد محـصـول
چارچوب یکپارچه مبتنی بر طراحی برای انتخاب منبع در تولید افزایشی
خـریـد محـصـول
یک روش تکراری برای حل پاسخ دینامیکی سیستم‌های متصل به وسایل نقلیه ریلی
خـریـد محـصـول
مقرون به صرفه بودن نگه داری و نوسازی زیرساخت راه آهن
خـریـد محـصـول
تحلیل مفهومی متغیرهای میانجی و واسطه در تحقیقات کسب و کار
خـریـد محـصـول
بررسی تجربی اثرات متغیرهای واسطه‌ای و تعدیل کننده در تحقیقات کسب و کار
خـریـد محـصـول
وضعیت زیرگروه حسابرس و کیفیت حسابرسی
خـریـد محـصـول
ساختار بانکداری و تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط
خـریـد محـصـول
کنترل هماهنگ مزارع بادی ساحلی و مبدل HVDC برای میرایی نوسان برق
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا