نقش خلق ارزش مشترک و گرایش کارآفرینانه در ایجاد مزایای اجتماعی و اقتصادی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 40

تعداد کلمات : 9400

مجله : sustainability

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
19 آوریل 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2148 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش خلق ارزش مشترک و گرایش کارآفرینانه در ایجاد مزایای اجتماعی و اقتصادی: شواهدی از شرکت های کوچک و متوسط کره ای

 چکیده

 این مطالعه به بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه (EO؛ یکی از شناخته‌شده‌ترین سازه‌های سطح شرکت) بر عملکرد شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) می‌پردازد. علاوه بر این، ما اثر تعدیل‌کننده خلق ارزش مشترک (CSV) را بر عملکرد شرکت تحلیل می‌کنیم. تجزیه و تحلیل ما با استفاده از یک مدل معادلات ساختاری بر روی یک روش نمونه‌گیری طبقه‌ای از ۲۹۴ شرکت کوچک و متوسط تولیدی و خدماتی در کره انجام شد. نتایج نشان می‌دهد که تلاش‌های یک SME در برخی از متغیرها در ساختارهای EO از نظر آماری به طور مثبت هم با عملکرد مالی (مزایای اقتصادی) و هم با عملکرد غیر مالی (مزایای اجتماعی) آن مرتبط است. نتایج مطالعه ما همچنین نشان می‌دهد که یک اثر تعدیل‌کننده مثبت معنادار CSV بر رابطه EO-عملکرد وجود دارد. این نشان می‌دهد که CSV، وقتی با EO ترکیب شود، می‌تواند عملکرد شرکت را تقویت کند و نه تنها مزیت رقابتی و پایداری را برای SME ها فراهم کند، بلکه ریسک آنها را نیز کاهش می‌دهد. این تحقیق با بررسی اثر تعاملی CSV بر رابطه بین EO و عملکرد شرکت در زمینه SMEs، که در منابع موجود توجه کمی را به خود جلب کرده است، به غنی شدن مطالعات موجود کمک می‌کند. در بخش آخر، محدودیت‌ها و دستور کار تحقیقاتی آتی این پژوهش ارائه شده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Role of Creating Shared Value and Entrepreneurial Orientation in Generating Social and Economic Benefits: Evidence from Korean SMEs

Abstract

 This study investigates the effect of entrepreneurial orientation (EO; one of the most broadly acknowledged firm-level constructs) on the performance of small- and medium-sized enterprises (SMEs). Furthermore, we analyze the moderator effect of creating shared value (CSV) on firm performance. Our analysis was conducted using a structural equation model on a stratified sampling method of 294 manufacturing and service SMEs in Korea. The results show that an SME’s efforts in some variables in EO constructs are statistically positively related to both its financial (economic benefits) and non-financial performance (social benefits). Our study results also reveal that there is a significant positive moderator effect of CSV on the EO-performance relationship. This implies that CSV, when bundled with EO, can boost firm performance and provide SMEs with not only a competitive and sustainable advantage but also reduces their risk. This research contributes to the extant literature by investigating the interactive effect of CSV on the relationship between EO and firm performance in the context of SMEs, which has received scant attention in the extant literature. In the last section, the limitations and future research agenda of this study are presented.