light box
امتیاز 2.65 مجموعه روش‌های فرارشته ای: نقشه و دستور کار تحقیقاتی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 16000
مجله : Journal of Business Ethics
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:مجموعه روش‌های فرارشته ای: نقشه و دستور کار تحقیقاتی برای رشته‌ی یادگیری مدیریتی مسئولانه

 چکیده

 زمینه‌ی نوظهور یادگیری مدیریت مسئولانه نیازمند شیوه‌های بین رشته‌ای است. ما مجموعه روش‌های فرارشته ای را با ایجاد چشم انداز شیوه‌های اجتماعی تبیین می‌کنیم. بر این اساس، دانش و یادگیری شیوه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که دارای زمینه‌های مختلف همانند زمینه‌های حرفه‌ای، آموزشی و تحقیقاتی می‌شود. چنین شیوه‌هایی دانش را در بین رشته‌ها (بین رشته‌ای) و بخش‌ها (بین بخشی) به منظور یادگیری تدوین، آموزش و تحقیق مدیریت مسئولیت پیچیده ادغام می‌کند(نقشه و دستورکار تحقیقاتی برای مدیریتی). بر این اساس، مجموعه شیوه‌های تعلیم و انضباطی مشترک، سه لایه از حوزه مدیریتی مسئولیت پذیر را شامل می‌شود: مدیریت مسئولیت حرفه‌ای، آموزش مدیریت مسئولانه و تحقیقات مدیریتی مسئول. ما از این چارچوب استفاده می‌کنیم تا هم انتشارات یادگیری مدیریت مسئولیت اخیر و هم مشارکت در این شماره ویژه را ترسیم کنیم. ما متوجه می‌شویم که گرچه آرزوی زمینه مدیریت مسئول برای ترجیح پذیری زیاد است، اما میزان تحقق آن کم است. این نتایج در پیشنهاد ما برای یک برنامه تحقیقاتی، که به موانع موجود در رشته‌های بین رشته‌ای و تحقیقاتی در زمینه یادگیری مدیریت مسئول می‌پردازد، نتیجه می‌گیرد. ما همچنین مفاهیم نظری چارچوب مفهومی خود را برای بحث بین رشتهای میان رشته‌ای بزرگتر برجسته می‌کنیم(نقشه و دستورکار تحقیقاتی برای مدیریتی).

TITLE: Constellations of Transdisciplinary Practices: A Map and Research Agenda for the Responsible Management Learning Field

The emerging feld of responsible management learning is characterized by an urgent need for transdisciplinary practices. We conceptualize constellations of transdisciplinary practices by building up on a social practice perspective. From this perspective, knowledge and learning are ‘done’ in interrelated practices that may span multiple felds like the professional, educational, and research feld. Such practices integrate knowledge across disciplines (interdisciplinarity) and sectors (intersectorality) in order to learn to enact, educate, and research complex responsible management. Accordingly, constellations of collaborative transdisciplinary practices span the three layers of the responsible management feld: Professional responsible management, responsible management education, and responsible management research. We apply this framework to map both recent responsible management learning publications and contributions to this special issue. We notice that although the responsible management feld’s aspiration for transdisciplinarity is high the degree to which it has been realized is low. This results in our proposal for a research agenda, which points out impediments to transdisciplinary, and research directions for the responsible management learning feld. We also highlight theoretical implications of our conceptual framework for the larger transdisciplinarity discussion.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
    خـریـد محـصـول
    ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
    خـریـد محـصـول
    سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
    خـریـد محـصـول
    اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
    خـریـد محـصـول
    رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
    خـریـد محـصـول
    زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
    خـریـد محـصـول
    تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
    خـریـد محـصـول
    نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا