light box
امتیاز 3.08 بررسی نقش سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری در فرایند دانش آفرینی مشتری">

عنوان فارسی مقاله:بررسی نقش سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری در فرایند دانش آفرینی مشتری

 چکیده

 هدف این تحقیق درک ماهیت اثرات متقابل میان سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (عملیاتی، تحلیلی و مشارکتی)، فرایندهای دانش افرینی (اجتماعی سازی، برونی سازی، ترکیب و درونی سازی) و انواع دانش مشتری (دانش ارائه شده به مشتری، دانش ارائه شده توسط مشتری و دانش مربوط به مشتری) می‌باشد. تنها با درک عمیق این روابط متقابل، سازمان‌ها قادر به بیشینه سازی کارایی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی زمینه‌های بهبود قابلیت دانش افرینی می‌باشند. در این تحقیق اکتشافی، داده‌هایی به طور کیفی از طریق مصاحبه با پاسخگویان کلیدی در چهار سازمان مختلف جمع اوری شد که در آن مدیریت ارتباط با مشتری به طور عمیق استفاده می‌شد. نتایج تحقیق مشابه با پیشنهادات تحقیقاتی اولیه بود: مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی پشتیبانی قوی‌تری را از فرایندهای اجتماعی سازی و برونی سازی در اختیار می‌گذارد. مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی پشتیبانی قوی از فرایند ترکیب به خصوص در تولید دانش در مورد مشتریان ارائه کرد. در نهایت مدیریت ارتباط با مشتری مشارکتی بیشترین تنوع را در فرایند دانش افرینی برای همه سه نوع دانش مشتری نشان داد(نقش سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

 title: Investigating customer relationship management systems involvement towards customer knowledge creation processes

Abstract

This research aims to understand the nature of the interactions among CRM systems (operational, analytical and collaborative), knowledge creation processes (socialisation, externalisation, combination, and internalisation), and the variety of customer knowledge (knowledge to, from, and about the customer). Only by having a deep understanding of such threeway interactions, will organisations be able to maximise their CRM systems usage and identify areas of knowledge creation capabilities improvement. In this exploratory research, data was gathered qualitatively through a series of interview with key respondents in four different organisations in which CRM was used profoundly. The research findings were similar to the initial research propositions; operational CRM provided stronger support towards socialisation and externalisation processes. Analytical CRM showed support towards combination process, specifically in generating knowledge about customers.Finally, collaborative CRM showed the greatest variety in contributing towards knowledge creation process, for all three types of customer knowledge.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات تغییر اقلیم بر حرکات توده ای- مطالعات موردی در کوه های آلپ اروپا
خـریـد محـصـول
اثرات تخریب و پیکره بندی زیستگاه و ترکیب ماتریکس بر روی گونه‌های تالابی در حال کاهش
خـریـد محـصـول
یک قالب کاری برای درک اثرات نویز روی حیات وحش؛ یک اولویت حفاظتی فوری
خـریـد محـصـول
رویکرد یکپارچه به منظور پایش کیفیت آب در مخازن، سیستم‌های آبرسانی و شبکه‌های توزیعی
خـریـد محـصـول
اتوماسیون پایش کیفیت آب در صربستان
خـریـد محـصـول
استفاده از تولید اندازه محور و آنالیز ایزوتوپ پایدار برای پیش بینی کارایی های انتقال غذایی
خـریـد محـصـول
حذف فلزات سنگین سرب، کادمیوم، روی، نیکل و آهن از آب از طریق جاذب‌های بیوسرامیک
خـریـد محـصـول
متریک‌ها و شاخص‌های چشم انداز: مروری بر کاربرد آن‌ها در تحقیقات چشم انداز
خـریـد محـصـول
روش‌های تهیه نقشه‌های تناسب اراضی (شایستگی): یک ارزیابی تفصیلی
خـریـد محـصـول
فناوری های آب شیرین کن حرارت خورشیدی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا