تحلیل تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی روی ایجاد مزایای رقابتی در سازمان‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 5400

مجله : International Journal of Management Studies

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
27 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1101 بازدید
32,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تحلیل تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی روی ایجاد مزایای رقابتی در سازمان‌ها

چکیده

با توجه به وقایع جهانی، جمهوری اسلامی ایران با موضوعاتی روبرو است که تاکنون تجربه نشده است. با توجه به ضرورت حفظ آرمانهای مقدس ، این موضوعات به قدری خاص هستند که مهندسی مجدد یا تحقیق مشاهدات مشابه سایر کشورها عملاً غیرممکن یا ناکارآمد است. در همین حال، می‌توان به موارد اقتصادی اشاره کرد که باید با نوآوری و خلاقیت ساخته شوند. اقتصاد مقاومتی یکی از اساسی‌ترین مفاهیمی است که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کرده‌اند. اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک مقطعی یا واکنشی در پاسخ به پدیده‌های فعلی نیست اما یک دکترین کامل است که هدف آن تغییر کشور به یک اقتصاد پیشرفته یا دستیابی به مزیت رقابتی و یک قدرت اقتصادی بین المللی است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در ایجاد مزیت رقابتی در سازمان‌ها در سال ۲۰۰۴ بود. جامعه آماری شامل سازمان‌های دولتی و خصوصی تهران بود. با استفاده از فرمول اندازه نمونه جمعیت بی نهایت، ۴۵ مدیر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای ارزیابی پایایی هر یک از موارد پرسشنامه کاربردی، آلفای کرونباخ محاسبه شد (۰٫۹۰۴۱). مقدار بدست آمده از ۰٫۷ بالاتر بود که نشانگر قابلیت اطمینان بالای مدل است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده، از آمار توصیفی و مرجعی (آزمون رگرسیون و ضریب همبستگی محصول پیرسون) از طریق نرم افزار SPSS استفاده شد. همانطور که یافته‌ها نشان داد، اقتصاد مقاومتی و تمامم مؤلفه‌های های آن، به ویژه مولفه دوم تأکید بر تولید داخلی و افزایش بهره وری، در ایجاد مزیت رقابتی در سازمان‌ها بسیار تأثیرگذار است(تحلیل تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Analyzing The Effect of Resistive Economy’s Components on Creating Competitive Advantage in Organizations

Abstract

With respect to the global events, Islamic Republic of Iran faces some issues that has not ever experienced. Considering the necessity of preserving sacred ideals of the regime, these issues are so specific that reengineering or investigating similar observations of other countries is practically impossible or inefficient. Meanwhile, it can be referred to economic issues which should be contrived with innovation and creativity. Resistive economy is one of the most fundamental concepts propounded by the Supreme Leader in this scope. Resistive economy is not a sectional or reactive tactic in response to the current phenomena but it is a perfect doctrine aiming at changing the country to a developed economy or achieving competitive advantage and an international economic power. The purpose of the present study was to investigate the effect of resistive economy’s components on creating competitive advantage in organizations in 2004. The statistical population included governmental and private organizations of Tehran. Using the formula of sample size of an infinite population, 45 managers were selected as the statistical sample. To evaluate the reliability of each of the applied questionnaire’ items, Cronbach’s alpha was computed (0.9041); the obtained value was higher than 0.7, indicating a high reliability of the model. To analyze the obtained data, descriptive and referential statistics (regression test and Pearson Product correlation coefficient) were used through SPSS software. As the findings revealed, resistive economy and all its components, especially two components of emphasis on domestic production and increasing productivity, highly influenced creating competitive advantage in organizations.