چابکی استراتژیک در تجارت بین‌المللی: چارچوبی مفهومی برای شرکت‌های چندملیتی «چابک»

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 9400

مجله : Journal of International Managemen

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
1 ژانویه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1180 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:چابکی استراتژیک در تجارت بین‌المللی: چارچوبی مفهومی برای شرکت‌های چندملیتی «چابک»

 چکیده

  چابکی استراتژیک یک مفهوم مبهم و فازی است که ممکن است از نظر مسائل زمینه ای استراتژی های چابک برای برخی از محققان مغایر شهود و همچنین گیج کننده باشد. در عین حال، نیاز به چابکی برای شرکت‌ها، به‌ویژه برای شرکت‌های چندملیتی (MNE) که در کشورهای میزبان از نظر فرهنگی متفاوت فعالیت می‌کنند، حیاتی است. بنابراین، درک عمیق چابکی استراتژیک برای محققان و مدیران اجرایی بسیار جذاب است، زیرا چندین شکاف در منابع موجود آشکار است. در این مقاله، ما مطالعات اصلی را در زمینه چابکی در زمینه تجارت بین‌المللی مرور می‌کنیم، در مورد ارتباط آن بحث می‌کنیم و جنبه‌های اصلی چابکی استراتژیک را برای روشن‌تر کردن بیشتر این مفهوم نامشخص پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، ما یک چارچوب مفهومی جدید مبتنی بر ادغام چابکی در حوزه‌های عملیاتی مختلف (مانند فناوری اطلاعات، زنجیره تامین و تولید) ارائه می‌کنیم که سازمان‌ها باید برای تبدیل شدن به یک «چارچوب‌ چندملیتی» آن را تقویت کنند. مطالعه ما نشان‌دهنده یک جهت استراتژیک ابتکاری برای MNEها برای درک چابکی استراتژیک بهتر است، که به وضوح مفهوم انعطاف‌پذیری را گسترش می‌دهد، در حالی که روابط سهامداران را به منظور توسعه قابلیت‌های پویا کلیدی مدیریت می‌کند. در نهایت، ما همچنین سهم اصلی سایر مقالات موجود در این شماره ویژه را مورد بحث قرار می‌دهیم، بنابراین نمونه‌های خاصی از چابکی در زمینه‌های IB مورد بحث (به عنوان مثال، بازارهای در حال ظهور) ارائه می‌کنیم. ما همچنین برخی از حوزه های تحقیقاتی آینده را برای این مفهوم پیچیده و مبهم پیشنهاد می کنیم.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Strategic agility in international business: A conceptual frameworkfor “agile” multinationals

Abstract

 Strategic agility is a fuzzy concept that may be counter intuitive as well as confounding to some scholars in terms of the agile strategies' contextual issues. At the same time, the need to be agile is crucial for firms, especially for Multinational Enterprises (MNEs) that operate in culturally different host countries. Thus, a deep understanding of strategic agility is very intriguing for both academics and executives, as several gaps are apparent in the extant literature. In this paper, we review mainstream studies on agility in the international business context, discussing its relevance and proposing main aspects of strategic agility to clarify further this indistinct concept. Moreover, we provide a novel conceptual framework based on the integration of agility in different operational areas (e.g. Information Technology, supply chain and production) that organizations should foster to become an “agile multinational”. Our synthesis represents an innovative strategic direction for MNEs to understand better strategic agility, which clearly extends the concept of flexibility, while managing stakeholder relationships in order to develop key dynamic capabilities. Finally, we also discuss the main contributions of the other articles included in this special issue, thus providing specific examples of agility in well debated IB contexts (e.g., emerging markets). We also suggest some future research areas for this complex and ambiguous concept.