عنوان فارسی مقاله:چابکی استراتژیک در تجارت بینالمللی: چارچوبی مفهومی برای شرکتهای چندملیتی «چابک»
چکیده
چابکی استراتژیک یک مفهوم مبهم و فازی است که ممکن است از نظر مسائل زمینه ای استراتژی های چابک برای برخی از محققان مغایر شهود و همچنین گیج کننده باشد. در عین حال، نیاز به چابکی برای شرکتها، بهویژه برای شرکتهای چندملیتی (MNE) که در کشورهای میزبان از نظر فرهنگی متفاوت فعالیت میکنند، حیاتی است. بنابراین، درک عمیق چابکی استراتژیک برای محققان و مدیران اجرایی بسیار جذاب است، زیرا چندین شکاف در منابع موجود آشکار است. در این مقاله، ما مطالعات اصلی را در زمینه چابکی در زمینه تجارت بینالمللی مرور میکنیم، در مورد ارتباط آن بحث میکنیم و جنبههای اصلی چابکی استراتژیک را برای روشنتر کردن بیشتر این مفهوم نامشخص پیشنهاد میکنیم. علاوه بر این، ما یک چارچوب مفهومی جدید مبتنی بر ادغام چابکی در حوزههای عملیاتی مختلف (مانند فناوری اطلاعات، زنجیره تامین و تولید) ارائه میکنیم که سازمانها باید برای تبدیل شدن به یک «چارچوب چندملیتی» آن را تقویت کنند. مطالعه ما نشاندهنده یک جهت استراتژیک ابتکاری برای MNEها برای درک چابکی استراتژیک بهتر است، که به وضوح مفهوم انعطافپذیری را گسترش میدهد، در حالی که روابط سهامداران را به منظور توسعه قابلیتهای پویا کلیدی مدیریت میکند. در نهایت، ما همچنین سهم اصلی سایر مقالات موجود در این شماره ویژه را مورد بحث قرار میدهیم، بنابراین نمونههای خاصی از چابکی در زمینههای IB مورد بحث (به عنوان مثال، بازارهای در حال ظهور) ارائه میکنیم. ما همچنین برخی از حوزه های تحقیقاتی آینده را برای این مفهوم پیچیده و مبهم پیشنهاد می کنیم.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.