عنوان فارسی مقاله:ویژگیهای(صفات) شخصیتی، سبکهای شناختی، استراتژیهای مقابله، و تأثیر روانشناختی قرنطینه همهگیر COVID-19 بر جوانان سالم
چکیده
هدف از مطالعه حاضر بررسی تغییرات احتمالی در بهزیستی روانشناختی دانشآموزان جوان سالم در طول ۱۴ روز اولیه قرنطینه عمومی COVID-19 که در مارس ۲۰۲۰ رخ داد، و ارزیابی وجود هرگونه ارتباط با ویژگیهای شخصیتی خاص (روان رنجوری ، روان پریشی و برون گرایی)، سبک های شناختی (مکان کنترل درونی و بیرونی و عدم تحمل عدم اطمینان) و راهبردهای مقابله ای بود. ۱۲۲ دانشجوی ۱۸ تا ۲۹ ساله در این مطالعه شرکت کردند. عوامل زمینهساز در ابتدای مطالعه بررسی شدند، در حالی که معیارهای سازگاری روانشناختی (اضطراب، افسردگی و سلامت خود ادراکشده) در سه مرحله ارزیابی مختلف با استفاده از پرسشنامهها و مقیاسهای معتبر انجام شد. نمرات اضطراب و افسردگی پس از یک هفته قرنطینه به طور معنی داری افزایش یافت و در هفته دوم به یک الگوی ثابت رسید. سطوح خود ادراک شده از سلامت روان، سرزندگی و کیفیت زندگی الگویی از کاهش پیشرونده پایدار را نشان داد که در طول هفته اول کاهش شدیدتری داشت. روان رنجوری، عدم تحمل عدم اطمینان، و تمرکز خودکار منفی با سطوح بدتر سازگاری روانی مرتبط بودند. این تفاوتهای فردی ممکن است هنگام طراحی برنامههای پیشگیری با هدف کاهش تأثیر روانی یک قرنطینه عمومی در جمعیت سالم در نظر گرفته شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.