بازاریابی سبز: محرک‌ها در فرآیند خرید محصولات سبز – نقش رضایت سبز، اعتماد سبز، WOM سبز و ارزش درک شده سبز

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28

تعداد کلمات : 8800

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
15 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4558 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بازاریابی سبز: محرک‌ها در فرآیند خرید محصولات سبز – نقش رضایت سبز، اعتماد سبز، WOM سبز و ارزش درک شده سبز

 چکیده

 بازاریابی سبز در حال حاضر یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها در دنیای شرکت‌ها است زیرا به تقاضای فزاینده برای محصولات سبز پاسخ می‌دهد. بنابراین، این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل تأثیر ارزش درک شده سبز بر اعتماد سبز و رضایت سبز، بررسی اینکه چگونه هر دو متغیر به نوبه خود بر تبلیغات شفاهی سبز تأثیر می‌گذارند و در عین حال، چگونه این سه متغیر بر قصد خرید سبز تأثیر می‌گذارند. جمع آوری داده‌ها از طریق نظرسنجی دیجیتالی از خریداران محصولات سبز انجام شد. فرضیه‌های مطرح شده با مدل PLS-SEM از طریق نرم افزار Smart-PLS حل شد. نتایج نشان داد که ارزش درک شده سبز بر اعتماد سبز و رضایت سبز تأثیر مثبت دارد. علاوه بر این، رضایت سبز بر اعتماد سبز و WOM سبز تأثیر می‌گذارد. اعتماد سبز همچنین بر WOM سبز تأثیر می‌گذارد. با توجه به سوابق قصد خرید سبز، تنها رضایت سبز و اعتماد سبز رابطه مثبتی را نشان دادند. در مقابل، WOM سبز رابطه‌ای با قصد خرید سبز نشان نداد. این مقاله اهمیت رضایت سبز برای شرکت‌های سبز را در دستیابی به قصد خرید سبز، WOM سبز و اعتماد سبز نشان می‌دهد. ارزش درک شده سبز نیز متغیر مهمی است، زیرا محرک فرآیندی است که به قصد خرید سبز منجر می‌شود.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Green Marketing: Drivers in the Process of Buying Green Products—The Role of Green Satisfaction, Green Trust, Green WOM and Green Perceived Value

Abstract

 Green marketing is currently one of the most powerful strategies in the corporate world as it responds to a growing demand for green products. Therefore, this study aims to analyse the influence of green perceived value on green trust and green satisfaction, study how both variables impact green word of mouth in turn and, at the same time, how the three variables influence green purchase intention. Data collection was carried out through a digital survey of buyers of green products. The hypotheses posed were solved with a PLS-SEM model through the Smart-PLS software. The results showed that green perceived value positively affects green trust and green satisfaction. Furthermore, green satisfaction was found to influence green trust and green WOM. Green trust also influences green WOM. Regarding the antecedents of green purchase intention, only green satisfaction and green trust showed a positive relationship. In contrast, green WOM did not show a relationship with green purchase intention. The article shows the importance of green satisfaction for green companies in achieving green purchase intention, green WOM and green trust. Green perceived value is also an important variable, as it is the trigger for the process that leads to green purchase intention.