عنوان فارسی مقاله:بازاریابی سبز: محرکها در فرآیند خرید محصولات سبز – نقش رضایت سبز، اعتماد سبز، WOM سبز و ارزش درک شده سبز
چکیده
بازاریابی سبز در حال حاضر یکی از قویترین استراتژیها در دنیای شرکتها است زیرا به تقاضای فزاینده برای محصولات سبز پاسخ میدهد. بنابراین، این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل تأثیر ارزش درک شده سبز بر اعتماد سبز و رضایت سبز، بررسی اینکه چگونه هر دو متغیر به نوبه خود بر تبلیغات شفاهی سبز تأثیر میگذارند و در عین حال، چگونه این سه متغیر بر قصد خرید سبز تأثیر میگذارند. جمع آوری دادهها از طریق نظرسنجی دیجیتالی از خریداران محصولات سبز انجام شد. فرضیههای مطرح شده با مدل PLS-SEM از طریق نرم افزار Smart-PLS حل شد. نتایج نشان داد که ارزش درک شده سبز بر اعتماد سبز و رضایت سبز تأثیر مثبت دارد. علاوه بر این، رضایت سبز بر اعتماد سبز و WOM سبز تأثیر میگذارد. اعتماد سبز همچنین بر WOM سبز تأثیر میگذارد. با توجه به سوابق قصد خرید سبز، تنها رضایت سبز و اعتماد سبز رابطه مثبتی را نشان دادند. در مقابل، WOM سبز رابطهای با قصد خرید سبز نشان نداد. این مقاله اهمیت رضایت سبز برای شرکتهای سبز را در دستیابی به قصد خرید سبز، WOM سبز و اعتماد سبز نشان میدهد. ارزش درک شده سبز نیز متغیر مهمی است، زیرا محرک فرآیندی است که به قصد خرید سبز منجر میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.