عنوان فارسی مقاله:تأثیر عوامل فرهنگی و سیاستهای نظارتی بر استفاده از محصولات بیمه عمر در کنیا
چکیده
محصولات بیمه عمر در طول سالیان متمادی هم به عنوان ابزار حمایتی و هم به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گرفتهاند. عوامل فرهنگی از جمله عواملی است که بر خرید بیمه عمر تأثیر میگذارد. این مطالعه به دنبال ایجاد تأثیر عوامل فرهنگی بر خرید محصولات بیمه عمر در کنیا است که توسط سیاستهای نظارتی تعدیل میشود. این مطالعه بر تئوری ارزش عمر انسان تکیه داشت. متغیرهای مستقل در پژوهش عوامل فرهنگی، متغیر وابسته خرید محصولات بیمه عمر و متغیر تعدیل کننده سیاستهای نظارتی بود. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی و از نظر ماهیت کمی بود. حجم نمونه این مطالعه ۵۳۷ پاسخ دهنده بود که با استفاده از فرمول تارو یامان (۱۹۷۰) از جامعه مورد مطالعه ۶۳۷۶ معلم مدرسه ابتدایی دولتی در شهرستان کیسومو محاسبه شد. در این مطالعه از دادههای اولیه استفاده شد که با استفاده از پرسشنامه بسته جمع آوری شد. دادهها با استفاده از آمار توصیفی، همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که بین عوامل فرهنگی و خرید محصول بیمه عمر در بین بیمه شدگان شهرستان کیسومو رابطه معناداری وجود دارد که عوامل فرهنگی به تنهایی میتوانند ۳۰٫۱ درصد از واریانس خرید محصولات بیمه عمر را توضیح دهند. به همین ترتیب، بین عوامل فرهنگی، سیاستهای نظارتی و خرید محصولات بیمه عمر رابطه قوی وجود دارد. این مطالعه تناقضات در تئوری، سیاست و عمل را برطرف کرد و در نتیجه این استدلال را تقویت کرد که شرکتهای بیمه باید عوامل فرهنگی را در نظر بگیرند که استفاده از محصولات بیمه عمر را افزایش میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.