light box
امتیاز 2.93 عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان در رفتار خرید کالاهای تند مصرف">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 14
تعداد کلمات : 2300
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان در رفتار خرید کالاهای تند مصرف در سوپرمارکت های شهر الدورت ، کنیا

 چکیده  

کالاهای تندمصرف مشتری را وادار می‌کند که به طور معمول از سوپرمارکت مطلوب خود دیدن کند. سوپرمارکت باید کاملاً هوشیار باشد و استانداردهای بالایی را مطابق با رفتار خرید مصرف کنندگان حفظ کند تا همچنان ارائه پیشنهادی را فراهم کند که رضایت مشتری را جلب کند و وفاداری و حمایت نهایی او را کسب کند. این مطالعه به دنبال شناسایی عوامل فرهنگی بر رفتار خرید مشتریان در سوپرمارکت‌های شهر الدورت است. در این مطالعه نظریه عمل منطقی پذیرفته شده است. از آنجا که این مطالعه بر روی عوامل تعیین کننده رفتار خرید مشتریان بر روی کالاهای مصرفی سریع حرکت می‌کند، طرح تحقیق توضیحی را اتخاذ کرده است. جامعه هدف این مطالعه ۱۰۰۰ پاسخ دهنده متشکل از ۹۰۰ مشتری و ۱۰۰ مدیر سوپرمارکت منتخب خواهد بود. روش‌های نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای و ساده که در انتخاب پاسخ دهندگان استفاده می‌شود. حجم نمونه ۲۵۷ مشتری و ۲۹ مدیر انتخاب شد. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد. یک مطالعه آزمایشی در شهر ناکورو انجام شد. ضریب آلفای کرونباخ برای ایجاد قابلیت اطمینان و قضاوت متخصص در مورد اعتبار استفاده می‌شود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از همبستگی محصول پیرسون استفاده شده است. عوامل فرهنگی بر رفتار خرید مصرف کننده تأثیر می‌گذارد (r = 0.565، p-value = 0.00). عوامل فرهنگی به طور قابل توجهی بر رفتار خرید مصرف کننده کالاهای مصرفی با سرعت بالا تأثیر می‌گذارد. مدیریت سوپرمارکت هنگام طراحی FMCG برای بازار کنیا، باید نیاز، ارزش و انتظارات مشتری را ارزیابی کند(عوامل فرهنگی موثر بر مشتریان).

Title: Cultural Factors Affecting Customers Buying Behaviour of Fast-Moving Consumer Goods in Supermarkets in Eldoret Town, Kenya

Abstract

 Fast moving consumer goods make a customer to visit their preferred supermarket on a routine basis. Supermarket needs to be particularly vigilant and maintain high standards consistent with consumers' buying behaviour so as to continue providing an offer that will satisfy the consumer, gain their loyalty and ultimate patronage. The study sought to identify cultural factors effect on customers purchasing behaviour in supermarkets in Eldoret town. The study adopted Theory of Reasoned Action. The study adopted explanatory research design, since this study that focus on determinants of customers buying behaviour on fast moving consumer goods. The target population of this study will be 1000 respondents comprising of 900 customers and 100 managers of selected supermarket. Stratified and simple random sampling procedures used in selecting the respondents. A sample size of 257 customers and 29 managers was selected. The questionnaire was used to collect data. A pilot study was conducted in the Nakuru Town. Cronbach alpha coefficient used to establish reliability and expert judgment on validity. Pearson product correlation used to analyze the data. The cultural factors influence the consumer buying behaviour (r=0.565, p-value=0.00). The cultural factors influence consumer buying behaviour of fast-moving consumer goods significantly. The supermarket management need to evaluate consumer their needs, values and expectations, when they are designing FMCGs for the Kenyan market.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    ارزیابی ومرور جامع ریسک ها و مزایای مصرف قهوه
    خـریـد محـصـول
    غذاهای فراسودمند: مزایا ، نگرانی ها و چالش ها – مقاله مربوط به شورای علوم و سلامت آمریکا
    خـریـد محـصـول
    انرژی، اکسرژی و تجزیه و تحلیل اقتصادی دیگهای بخار صنعتی
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل انرژی و اکسرژی نیروگاه بخار در اردن
    خـریـد محـصـول
    NICE: سیستم بیان برای لاکتوکوکوس لاکتیس: سیستم بیان ژن کنترل شده نایسین
    خـریـد محـصـول
    پروژه بررسی خوشه بندی مبتنی بر منطق فازی شبکه های حسگر بیسیم
    خـریـد محـصـول
    اثرات سرریز افشای MD&A برای سرمایه گذاری حقیقی: نقش رقابت صنعتی
    خـریـد محـصـول
    آیا کاهش نرخ مالیات موثر نشان دهنده اجتناب مالیاتی است؟
    خـریـد محـصـول
    تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده
    خـریـد محـصـول
    زیرساخت مدیریت دارایی (IAM): تکامل و ارزیابی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا