light box
امتیاز 2.65 تئوری‌های توطئه و ویدئوهای زمین صاف در یوتیوب">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 19
تعداد کلمات : 7900
مجله : The Journal of Social Media in Society
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:تئوری‌های توطئه و ویدئوهای زمین صاف در یوتیوب

 چکیده

 ظهور پلتفرم‌های رسانه‌های ایجاد شده توسط کاربر دیجیتال نظیر یوتیوب امکان توسعه و انتشار طیف وسیعی از اطلاعات بدون محدودیت‌های رسانه‌های جمعی را فراهم کرده است. این محیط رسانه‌ای ایجاد شده توسط کاربر، نقطه‌ای برای انتشار موضوعاتی است که موجب بی اعتبار شدن یافته‌های علمی می‌شود. مقاله حاضر فیلم‌های یوتیوب را که طرفدار ایده یک زمین مسطح هستند و با استفاده از نسخه‌ای از پرسشنامه ذهنیت توطئه‌ای (Bruder، Haffke، Neave، Nouripanah، & Imhoff، ۲۰۱۳) حمایت می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد. این تحقیقات نشان می‌دهد که فیلم‌های زمین مسطح به طور قابل توجهی از فیلم‌های کاذب، تقریباً دو برابر بیشتر هستند و به احتمال زیاد شامل ایده‌های توطئه، انکار علم و اندیشه مذهبی و مراجعه به سایر رسانه‌های اجتماعی هستند. از طرف دیگر، فیلم‌های کاذب به احتمال زیاد به علم تأسیس مراجعه می‌کنند و از رتبه‌های مطلوب‌تری از بینندگان برخوردار می‌شدند(ویدئوهای زمین صاف در یوتیوب).

 

 

TITLE: Conspiracy Theories and Flat Earth Videos  on YouTube

This study examined key predictors of Saudi consumers’ purchase involvement on Instagram. An online snowball sampling approach was used to The advent of digital user-created media platforms such as YouTube has made possible the spread of a wide range of information without the constraints of traditional mass media such as editorial gatekeeping. This democratized user-created media environment provides an outlet for subject matter that would otherwise not receive broad exposure– including material that seeks to discredit specific scientific findings and science as a whole. The present paper examines YouTube videos that advocate the idea of a flat Earth and tests for conspiratorial ideation using a version of the Conspiratorial Mentality Questionnaire (Bruder, Haffke, Neave, Nouripanah, & Imhoff, 2013). The research finds that flat-Earth videos significantly outnumbered debunking videos, were almost twice as long on average and were more likely to include conspiracy ideation, science denial and religious thought and to reference other social media. On the other hand, debunking videos were more likely to reference established science and enjoyed greater favorability ratings from viewers.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مطالعه ی بازاریابی گردشگری
    خـریـد محـصـول
    انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
    خـریـد محـصـول
    بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
    خـریـد محـصـول
    تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
    خـریـد محـصـول
    سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
    خـریـد محـصـول
    کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
    خـریـد محـصـول
    آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
    خـریـد محـصـول
    چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
    خـریـد محـصـول
    اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا