light box
امتیاز 2.93 همبستگی و ارتباط میان TQM نرم، TQM سخت و کارایی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 6000
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2002
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: بررسی همبستگی و ارتباط میان TQM نرم، TQM سخت و کارایی و عملکرد سازمان و شرکت

 چکیده  

 حجم وسیعی از مطالعات آزمایشی و تجربی حاکی از آن هستند تنها تعداد معدودی از عناصر نرم افزاری مدیریت جامع كیفیت نرم (TQM) در عملکرد سازمانی نقش دارند در حالی كه عناصر TQM سخت هیچ ارتباطی با عملکرد ندارند. با وجود این یافته‌ها، مطالعات و منابع نشان می‌دهد که عناصر TQM سخت در واقع تأثیر عمیقی بر عملکرد سازمان دارند. مطالعات تجربی که به بررسی رابطه بین TQM سخت و عملکرد پرداخته‌اند، تأثیر هر بعد TQM را بر عملکرد جداگانه بررسی کرده‌اند. ما استدلال می‌کنیم که مناسب‌تر است که تأثیر مستقیم TQM نرم را بر انتشار TQM سخت در سازمانها بررسی کنیم و سپس تأثیر مستقیم TQM سخت را بر عملکرد ارزیابی کنیم. علاوه بر تأثیرات مستقیم، بررسی اثر غیرمستقیم TQM نرم بر عملکرد از طریق تأثیر آن بر روی عناصر TQM سخت نیز حائز اهمیت است. تجزیه و تحلیل ۲۶۰ شرکت تولیدی استرالیا نشان داد که TQM نرم و نرم TQM هم به طور مستقیم در عملکرد سازمان نقش دارند. همچنین نتایج حاکی از آن است که بین عناصر TQM نرم و کسانی که از TQM سخت هستند، رابطه مثبت معناداری وجود دارد. علاوه بر این، علاوه بر تأثیر مستقیم آن، عناصر نرم TQM نیز به طور غیرمستقیم از طریق تأثیر آن بر روی عناصر TQM سخت تأثیر می‌گذارد(کارایی و عملکرد سازمان و شرکت).

Title:Relationships Between Soft TQM, Hard TQM, and Organisational Performance

Abstract

Many empirical studies have demonstrated that only a handful of soft total quality management (TQM) elements contribute to organisational performance while elements of hard TQM have no relationship with performance. Despite these findings, a review of literature suggests that the elements of hard TQM in fact have a profound impact on organisational performance. The empirical studies which have investigated the relationship between hard TQM and performance have investigated the impact of each dimension of TQM on performance separately. We argue that it is more appropriate to investigate the direct impact of soft TQM on the diffusion of hard TQM in organisations and then assess the direct impact of hard TQM on performance. Besides direct effects, it is also important to investigate the indirect effect of soft TQM on performance through its effect on hard TQM elements. Analysis of 260 Australian manufacturing companies revealed that both soft TQM and hard TQM contribute directly to organisational performance. The results also indicate that there are significant positive relationships between the elements of soft TQM and those of hard TQM. Moreover, in addition to its direct affect, the elements of soft TQM also indirectly affects an organisation’s performance through its effect on hard TQM elements.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ادراک والدین از تغییرات در نیاز های اولیه و اساسی زندگی کودکان معلول
خـریـد محـصـول
مرور دقیق اثرات بالقوه میکروپلاستیک ها و افزودنی ها روی سلامت انسان
خـریـد محـصـول
نوسانات فصلی هیدروکربن های آروماتیک پلی سایکلیک و ژنوتوکسیسیتی
خـریـد محـصـول
شناسایی ریسک مصرف کنندگان کره ای بسته به ارایه اطلاعات ایمنی برای محصولات شیمیایی
خـریـد محـصـول
نقش هوش هیجانی و تعدیل اجتماعی-فرهنگی روی بهزیستی روانی
خـریـد محـصـول
فرم شهری، کیفیت هوا و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی تنفسی: تحلیل مسیر
خـریـد محـصـول
گرایش زیست محیطی، مدیریت زنجیره تامین سبز و عملکرد شرکت
خـریـد محـصـول
رفتار بی تحرکی در مدرسه، فعالیت فیزیکی و پیامد های مرتبط با سلامت در میان کودکان
خـریـد محـصـول
ساخت پرتفوی بهینه با استفاده از مدل تک شاخص و مدل همبستگی ثابت
خـریـد محـصـول
تأثیر ادراکات عدالت سازمانی بر فرسودگی شغلی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا